رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه اقدام به فک پلمب برج سعدیه همدان غیرقانونی بوده است، گفت: شکستن پلمب برج سعیدیه بدون اجازه دادگستری خلاف قانون بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 02 October 2015
رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه اقدام به فک پلمب برج سعدیه همدان غیرقانونی بوده است، گفت: شکستن پلمب برج سعیدیه بدون اجازه دادگستری خلاف قانون بوده است.

به گزارش تسنیم؛علی اکبر نظری با اشاره به اینکه برج سعیدیه پلمب در هفته گذشته شده بود، اظهار داشت: پس از پلمب برج سعیدیه چندین صورت جلسه با حضور مالک برج تنظیم شده و تعهداتی لحاظ شد تا مالک برج به آنها عمل کند.

وی با اعلام اینکه شهرداری همدان اجازه فک پملب برج سعیدیه را صادر نکرده و روال قانونی آن باید دنبال شود، افزود: اما مالک برج پس از امضای صورت جلسه از طریق دیوان عدالت شکایت کرده و دیوان نیز متاسفانه رای به فک پلمب برج داده است.

نظری با بیان اینکه به ما گزارش شد که فک پلمب صورت گرفته ظاهرا به دادسرا نرفته است، تصریح کرد: اگر این فک پلمب از طریق دادسرا اجرایی نشده باشد به طور قطع افراد دخیل در آن مجرم هستند.

وی با تاکید بر اینکه فک پلمب باید با اجازه دادسرا شکل بگیرد، عنوان کرد: اگر خود مالک برج فک پلمب را انجام داده باشد اقدامی غیرقانونی بوده و باید در قبال آن پاسخگو باشد.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: دیوان عدالت قبل از آنکه به رای رسیدگی کند، ضرورت‌ها را بررسی کرده و با توجه به اینکه چندین واحد در این مجتمع پلمب شده بودند اجازه فعالیت موقت آنها را صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در دیوان این قضیه وجود دارد که قبل از بررسی و صادر کردن رای، دستور موقت می‌دهند، عنوان کرد: مجوز فک پلمب برج سعیدیه به دادسرا برای اجرا نرفته است.

نظری تصریح کرد: اقدام به فک پلمب غیرقانونی بوده و باید از مرجع قضایی اجازه می‌گرفتند که مسئولان قضایی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه توافق‌نامه‌ای برای انجام تعهدات مالک برج سعیدیه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مالک این برج باید پارکینگی احداث کند که متعهد شده تا اواخر امسال این پارکینگ تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه مالک برج، بخشی از پارکینگ را به تجاری تبدیل کرده است، تصریح کرد: وقتی به این تعهد خود عمل کند بدهی برج سعیدیه به شهرداری همدان مورد بررسی قرار گرفته و از بدهی کل برج کاسته می‌شود.

نظری بدهی برج سعیدیه به شهرداری همدان را حدود ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این بدهی به سبب تغییر کاربری‌های صورت گرفته در این برج بوده که به صورت غیرقانونی انجام شده است.

به گزارش تسنیم، ۹ طبقه اداری و فروشگاه ایجاد شده در قسمت پارکینگ برج سعیدیه همدان هفته گذشته توسط اجرای احکام دادگستری پلمب شد که علت این امر تغییر و تبدیل کاربری غیر مجاز بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار