کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: بارش شهابی گاماگونیا از ششم اسفندماه تا هشتم فروردین‌ماه فعال است و اوج آن بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم اسفندماه رخ می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 14 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: بارش شهابی گاما گونیا از ششم اسفندماه تا هشتم فروردین‌ماه فعال است و اوج آن دوشنبه و سه‌شنبه بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم اسفندماه رخ می‌دهد. کانون بارش از مختصات رصدخانه لارستان، در صورت فلکی گونیا که در واقع یک صورت فلکی متعلق به نیم‌کره جنوبی است.

وی افزود: انتظار می‌رود دوشنبه همزمان با پیک بارش، حدود شش شهاب‌سنگ در ساعت قابل مشاهده باشد؛ بنابراین ZHR این بارش شش خواهد بود. با این حال این نرخ ساعتی با فرض یک آسمان کاملاً تاریک محاسبه می‌شود که البته کانون بارش مستقیماً بالای سر قرار داشته باشد.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: از منطقه لارستان، ممکن است بتوانید حداکثر یک شهاب در ساعت را مشاهده کنید؛ زیرا کانون بارش بالاتر از ۱۲ درجه از افق ظاهر نمی‌شود، البته امشب ماه در صورت فلکی سرطان تنها دو روز با فاز کامل فاصله دارد و نور آن تداخل قابل توجهی را در طول شب ایجاد می‌کند.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار