تاکید نایب رئیس شورای شهر همدان:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر عمارت جنانی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲ 03 February 2022
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر عمارت جنانی تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان، سعید نظری در جلسه این هفته کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌های شورای شهرهمدان، با تاکید بر اینکه حفظ و احیای هر بنای قدیمی و واجد ارزش در شهر ضروری است، افزود: عمارت جنانی بنایی تاریخی و واجد ارزشی است که به ثبت ملی رسیده که باید احیا و حفظ شود.

نظری با اشاره به اینکه قسمتی از نمای داخلی عمارت جنانی تخریب شده است، اضافه کرد: از آنجایی که عمارت جنانی مالک خصوصی دارد و مدیریت شهری اجازه دخل و تصرف در آن را ندارد و تصمیم‌گیری در این باره تنها بر عهده شهرداری نیست و بر اساس قانون وظیفه حفظ، نگهداری و مرمت بنا‌های تاریخی بر عهده میراث فرهنگی است.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود خطر احتمالی در این بنا، مالک طبق قانون موظف به رفع خطر است و در این رابطه چندین نامه مبنی بر ضرورت رفع خطر به مالک ابلاغ شده است و خوشبختانه مالک بخشی را مرمت کرده، اما نیاز به رفع خطر کامل دارد.

رییس کمیسیون بند ۲۰ شورای شهر همدان در این خصوص اضافه کرد: در راستای رفع مشکل عمارت جنانی جلسه این هفته این کمیسیون با محوریت بررسی مشکلات عمارت جنانی با حضور مالک عمارت و مدیران مرتبط در شهرداری برگزار شد.

نظری تاکید کرد: مقرر شد راهکار‌های مناسبی برای حل مشکل و تعیین تکلیف عمارت جنانی برای جلسه بعدی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و مسئولین ذیربط ارائه شده و در صورت لزوم از دادستان محترم همدان نیز دعوت خواهد شد.

گفتنی است؛ در این جلسه " جواهری" مالک عمارت جنانی به بیان مشکلات مرمت و احیای این عمارت پرداخت و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با مدیریت شهری برای احداث هتل سنتی یا هر نوع تصمیمی اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار