استاندار همدان:
استاندار همدان از بازگرداندن ۴۲ واحد تولیدی استان به چرخه تولید خبر داد گفت: تعداد واحد‌های راکدی که تا دی ماه ۱۴۰۰، به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند ۳۱ واحد داخل شهرک‌ها با ایجاد اشتغال ۳۴۰ نفر، و، ۱۱ واحد خارج از شهرک‌ها با ایجاد اشتغال ۷۸ نفر است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ 11 January 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به تعداد واحد‌های راکد استان، گفت: طبق آخرین آمار شرکت شهرک‌ها، ۱۱۴۶ واحد صنعتی در استان وجود دارند که ۱۴۹ واحد از آن‌ها راکد است، تلاش شود با بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید، هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند. واحد‌های تولیدی راکد به دلایل مختلفی از حالت توازن خارج شده‌اند؛ اما این نباید نافی تلاش مدیران مربوطه در جهت حمایت و مانع‌زدایی از آن‌ها باشد. 

وی تصریح کرد: نمی‌توان به تولیدکننده‌ها، امید واهی داد؛ بلکه باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت و تقویت آن‌ها استفاده کرد.

استاندار همدان، ضمن تقدیر از تلاش‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان، گفت: ۷۸۰ طرح در شهرک‌های صنعتی استان در حال احداث هستند که با راه‌اندازی آن‌ها، بخش چشم‌گیری از اشتغال و بیکاری جوانان در استان رفع خواهد شد. 

وی تاکید کرد: شرکت شهر‌ک‌های صنعتی باید الگوی مدیربتی مجموعه‌های تولیدی موفق و رو به‌پیشرفت را نشر دهد.
 
استاندار همدان به بررسی مسائل و موانع دو واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی قزل دانش و، واحد‌های راکد شهرک‌های صنعتی، دستور کار این جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است. 

قاسمی فرزاد  با توجه با دستور کار جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و با اشاره به مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی قزل‌دانش، گفت: قزل‌دانش، یکی از واحد‌های راهبردی و استراتژی کشور در شهرستان نهاوند است، و با بیش از ۲۰۰‌میلیون تخم ماهی در سال، تقریبا ۲۵ درصد نیاز کشور را برآورده می‌کند.

وی در ادامه نقش مدیریت در هدایت مجموعه‌های تولیدی را کلیدی قلمداد کرد و گفت: مجموعه واحد‌هایی که بر مبنای دانش مدیریت حرکت می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم کمتر دچار مشکل می‌شوند؛ زیرا، واحد‌هایی هستند که در حال حاضر، با تمام توان فعال‌اند.

استاندار همدان خطاب به مدیران مربوطه گفت: مدیران می‌بایست با پیگیری و نظارت مستمر، پیش از اینکه واحد‌های تولیدی دچار مشکل و تعطیلی شوند، اقدام کنند.

وی تصریح کرد: باید تجربه‌های مدیریت علمی، جهادی و مقاومتی مجموعه‌هایی که در دوران تحریم و کرونا توانسته‌اند توسعه پیدا کنند، مورد مطالعه قرار گرفته و به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: بی‌شک، نقش مدیریت در موفقیت یا عدم موفقیت واحد‌های تولیدی در شرایط تحریم و کرونا قابل انکار نیست.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تصریح کرد: راه‌اندازی واحد‌های راکد شهرک‌ها در سطح استان همچون واحد‌های تحت تملک بانک و یا واحد‌هایی که دچار کمبود مواد اولیه و تجهیزات شده‌اند، از برنامه‌های ستاد تسهیل بوده و پس از بررسی، پیگیری خواهند شد. 

وی مشکل بانکی واحد‌های تولیدی را قابل حل دانست و گفت: در حال حاضر، ۳۳ واحد تولیدی در سطح شهرک‌ها و نواحی آن در استان، تحت تملک بانک هستند که تلاش می‌شود مشکلات و مسائل آن‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، حل شود. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار