مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد: فقط ۴۱ درصد مخازن آب استان همدان پُر است.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 01 January 2022
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد: فقط ۴۱ درصد مخازن آب استان همدان پُر است.

به گزارش تابناک همدان، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه حجم ذخیره فعلی مخازن سد‌های استان برابر ۴۵ میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر ۴۱ درصد مخازن استان همدان پُر است.

 او با مقایسه بارش‌های استان همدان نسبت به بلندمدت و سال گذشته افزود: بارش‌ها در سال گذشته برابر ۱۵۲ میلیمتر و در سال جاری برابر ۱۰۲ میلیمتر بوده که در این همین رابطه شاهد کاهش ۳۳ درصدی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه میزان بارش‌ها در مقایسه با بلندمدت نیز کاهشی ۱۳ درصدی دارد، ادامه داد: امروز هفتم دیماه حجم ذخیره فعلی مخازن سد‌های استان همدان برابر ۴۵ میلیون مترمکعب است که در این زمینه شاهد پر بودن ۴۱ درصدی مخازن استان هستیم.

ستوده، گنجایش مخازن سد‌های بهره برداری شده در استان را برابر ۱۰۸ میلیون مترمکعب دانست و گفت: ورودی سد اکباتان همدان برابر ۴۶۲ لیتر بر ثانیه و خروجی آن برابر ۵۶۷ لیتر بر ثانیه و حجم فعلی سد برابر ۲.۶۹ میلیون مترمکعب و ۸ درصد سد در حال حاضر پُر است.

او خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد سد آبشینه، ۲۴ درصد سد شیرین سو، ۱۷درصد سد نعمت آباد، ۳ درصد سد شنجور هم اکنون پُر هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ورودی سد کلان برابر ۲۳۱ لیتر در ثانیه و خروجی آن برابر ۲۴۹ لیتر در ثانیه است، مطرح کرد: حجم فعلی این سد برابر ۳۶.۷ میلیون مترمکعب و ۸۱ درصد سد نیز پُر است.

ستوده در پایان به وضعیت سد سرابی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، ۳۰درصد این سد پُر و حجم فعلی آن برابر ۲.۷۲ میلیون مترمکعب است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار