رئیس پلیس فتا استان همدان از کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی از طریق ۲ فرد غیر بومی از ۳۷ شهروند همدانی در اینستاگرام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 29 November 2021
رئیس پلیس فتا استان همدان از کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی از طریق ۲ فرد غیر بومی از ۳۷ شهروند همدانی در اینستاگرام خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان با اشاره به هک حساب کاربری اینستاگرام ۳۷شهروند همدانی از طریق ۲ فرد از استان مجاور به واسطه سو استفاده از ضعف امنیتی حساب کاربران گفت: به دنبال وصول چندفرقه پرونده قضایی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب اینستاگرام از طریق چندین نفر از شهروندان، اقدامات قضایی و تحقیقاتی لازم انجام شد.

او افزود: پس از ارائه مستندات از طریق شاکیان، مشخص شد که متهمان با سوء استفاده از ضعف امنیتی حساب کاربران قرار دادن رمز‌های بسیار ساده و قابل پیش‌بینی اقدام به هک صفحه و سپس فریب دنبال کنندگان آنان، به بهانه بروز مشکل مالی و مطالبه مبلغی قابل توجه کرده بودند.

سرخوش نهاد یادآور شد: با توجه به تحقیقات انجام شده، تعقیب و بررسی پرونده در دستور کار قرار گرفت و باهماهنگی مقام قضایی به دنبال اقدامات تحقیقاتی تخصصی، ۲ متهم پرونده در یکی از استان‌های کشور شناسایی و دستگیر شدند.

او با اشاره به انکار متهمان در جلسات اولیه بازپرسی افزود: پس از مشاهده مستندات انکارناپذیر از طریق متهمان، این افراد اعتراف و انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کردند که مجموع کلاهبرداری این افراد از ۳۷ همدانی شاکی، ۳ میلیارد ریال ثبت شده است.

این مسئول با بیان به اینکه بررسی پرونده‌های مربوطه نشان از انتخاب رمز‌های قابل حدس و بی‌توجهی به نکات امنیتی اینستاگرام را داشتند، اظهار داشت: به کاربران فضای مجازی به‌ویژه صاحبان صفحات اینستاگرام توصیه می‌شود، ضمن توجه به نکات امنیتی و ارتقا امنیت صفحه خود، از رمز‌هایی متشکل از اعداد و حروف‌های غیرقابل پیش‌بینی استفاده کرده و ضمن انتخاب ایمیل پشتیبان اقدام به فعالسازی رمز ۲ مرحله‌ای کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه این قبیل از اقدامات باعث ارتقا نسبی امنیت صفحه اینستاگرام و کاهش درصد هک توسط هکر‌ها می‌شود گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود تا درصورت دریافت پیام‌هایی تحت عنوان درخواست وجه از سوی دوستان و آشنایان خود، بدون اتلاف وقت با فرد مورد نظر تماس گرفته و از صحت درخواست وجه مطمئن شوند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار