مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت که در پی بارندگی‌های چند روز اخیر، حجم ورودی آب به سد اکباتان به ۵۰۰ لیتر در ثانیه (به طور میانگین) افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 06 November 2021
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت که در پی بارندگی‌های چند روز اخیر، حجم ورودی آب به سد اکباتان به ۵۰۰ لیتر در ثانیه (به طور میانگین) افزایش یافته است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا «منصور ستوده» روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با بارش‌های چند روز گذشته، ورودی آب به سد اکباتان در بیشترین مقدار خود تا یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیز ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورودی این سد نزدیک به ۵۰۰ لیتر در ثانیه است، اظهار داشت: برداشت آب برای مصرف آشامیدنی از سد اکباتان در حال حاضر حدود ۶۵۰ لیتر در ثانیه است که امیدواریم با تداوم بارش ها، حجم ذخیره سد‌های استان نیز افزایش یابد.

ستوده با تاکید بر نیاز به تداوم صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: اقداماتی با کمک به شرکت آبفا در راستای تامین آب آشامیدنی موردنیاز شهر همدان انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای پروژه طرح‌های آبرسانی اضطراری، آبرسانی از رودخانه‌های همدان مانند عباس آباد، اجرای پروژه در دره مرادبیگ و اجاره چاه‌های کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: حجم کنونی سد اکباتان نزدیک به ۳.۲۵ میلیون متر مکعب و درصد ذخیره آن معادل۱۰ درصد حجم سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ورودی این سد برابر ۰.۸۱ متر مکعب در ثانیه است، خاطرنشان کرد: حجم کنونی سد آبشینه نیز برابر ۰.۹ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن ۱۷ درصد است.

وی با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو نیز معادل ۱.۲میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن ۲۸ درصد است، ادامه داد: حجم سد کلان نیز ۳۸.۲ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن ۸۵ درصد و حجم فعلی سد سرابی تویسرکان نیز ۲.۸ میلیون متر مکعب و ۳۱ درصد آن پر است.

همدان از ۱۷ سال پیش تاکنون همواره در ردیف استان‌های در معرض خشکسالی قرار داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار