کد خبر: ۱۰۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 25 September 2015

توقيف 470 ميليون ريال کالاي قاچاق در همدان

رييس پليس آگاهي استان همدان از توقيف 3 محموله قاچاق به ارزش 470 ميليون ريال در محورهاي همدان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" با بيان اين مطلب گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي همدان با تشديد اقدامات اطلاعاتي و كنترلي در محورهاي مواصلاتي استان و همچنين ايستگاه بازرسي شهيد زارعي و كنترل خودروهاي عبوري موفق به كشف 3 محموله كالاي قاچاق طي 24 ساعت گذشته شدند.

وي افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارزپليس آگاهي همدان حين كنترل خودروهاي عبوري، 3 دستگاه خودرو که از محورهاي مواصلاتي همدان عبور مي کردند را توقيف و اقدام به بررسي بار آنها کردند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در اين 3عمليات يک دستگاه سواري سمند، يک دستگاه اتوبوس مسافربري و يك دستگاهكاميون که از استان هاي همجوار به مقصد همدان و يا استان هاي مرکزي در حرکت بودند، متوقف شدند.

سرهنگ زارعي بيان داشت: در بازرسي هاي فني صورت گرفته از خودروهاي مذکور 89 عدد ماهيتابه ، 96 هزار و 800 نخ سيگارت و 37 هزار و 168 عدد ژيلت خارجي قاچاق کشف شد.

رييس پليس آگاهي استان همدان با اشاره به اين که طي اين عمليات ها 4 نفر قاچاقچي دستگير شد، خاطرنشان ساخت: ارزش کالاهاي کشف شده 470 ميليون ريال برآورد شد.


پليس راهور استان همدان با آمادگي كامل به استقبال مهر مي رود

رييس پليس راهور استان همدان در آستانه بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد، از آمادگي و تدابير ويژه پليس براي پيشگيري از سوانح رانندگي و ارتقاي امنيت ترافيكي دانش آموزان خبرداد.

 سرهنگ حسين طلايي در تشريح اين خبر افزود : پليس راهور استان همدان با برنامه ريزي كامل و استفاده از تمامي امكانات و تجهيزات موجود سعي در برقراري نظم ترافيكي در طرح بازگشايي مدارس دارد و بيش از 200 نفر نيروي كمكي از واحدهاي ستادي و همچنين مراكز آموزشي جهت در اين طرح علاوه بر نيروهاي شاغل در بخش انتظامي بكارگيري شده است .

وي افزود: در روز اول بازگشايي مدارس غالباً به ازاي هر دانش آموز يك خودرو در معابر تردد مي نمايد و در برخي موارد هم چند خودرو به بدرقه دانش آموز در روز اول مدرسه مي آيد و سبب افزايش ترافيك در معابر درونشهري مي گردد لذا از رانندگان عزيز درخواست مي گردد مسير هاي كوتاه را بصورت پياده طي نمايند ، در نيمه اول مهر ماه عزيزاني كه مي توانند امورات خود را در بعد از ساعت 8 صبح انجام دهند حتماً سفر درونشهري خود را به بعد از ساعت 8 صبح موكول نمايند و جهت تسهيل در آمد و شدها در نيمه اول مهرماه از تردد هاي غير ضروري در ساعات بازگشايي و تعطيلي مدارس خودداري كنند .

سرهنگ طلايي همچنين از خانواده ها خواست در روزهاي ابتدايي مهر ماه از سرويس هاي مجاز جهت تردد ايمن فرزند خود استفاده كنند .

درخواست ديگر رئيس پليس راهور استان همدان از خانواده ها و رانندگان سرويس هاي مدارس اين است كه با احترام به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و همچنين آموزش وظائف فردي و اجتماعي دانش آموزان در حوزه ترافيك ، از هم اكنون فرزندان عزيزمان را جهت حضور ايمن در جامعه تربيت كنيم .

سرهنگ طلايي كاهش تخلفات و حوادث رانندگي را تنها در سايه ارتقاء فرهنگ ترافيك افراد جامعه دانست و گفت : تمامي دستگاههاي مسئول در امر فرهنگ سازي از قبيل آموزش و پرورش، پليس ، شهرداري و ... مي بايست در زمينه ارتقاء فرهنگ ترافيك افراد جامعه به وظائف قانوني خود عمل نمايند .


توصيه هاي ترافيکي به دانش آموزان و والدين در آستانه بازگشايي مدارس

رييس پليس راهور استان همدان ضمن تبريك بهار تحصيلي به دانش آموزان و خانواده هاي آنان گفت :پليس، آموزش و پروش، شهرداري و تمامي دستگاه هاي مرتبط و خانواده ها بايد بنحوي عمل نمايند كه اين آغاز زيبا با سهل انگاري و غفلت و وقوع حوادث ترافيكي به خاطره اي تلخ تبديل نشود.

سرهنگ "حسين طلايي" به نقش مهم والدين در پيشگيري از حوادث ترافيكي براي دانش آموزان در مسير منزل تا مدرسه و بالعكس اشاره و تاكيد كرد: خانواده ها براي انتخاب سرويس مدارس از مسير نهادهاي قانوني و استفاده از شركت هاي مجاز با هماهنگي آموزش و پرورش و سازمان تاكسيراني اقدام نمايند.

وي در ادامه به دانش آموزان عزيز توصيه كرد: براي عبور از عرض خيابان در صورت وجود پل عابر پياده حتماً از آن استفاده كنند و در غير اين صورت از محل هاي خط کشي عبور نمايند ، در خيابان با يكديگر بازي و شوخي نكنند ، در هنگام عبور از خيابان بصورت كامل رفتار رانندگان را زير نظر گرفته و بصورت ناگهاني وارد خيابان نشوند ، هنگام سوار و پياده شدن از سرويس مدارس عجله نكنند، از بيرون آوردن دست و سر خود از پنجره خودرو اجتناب كنند ، از درب سمت راست خودرو جهت سوار شدن و پياده شده استفاده كنند، در داخل راهرو سرويس هاي مدارس بي دليل تردد نكنند و با دستگيره هاي باز کننده درب خودرو بازي نکنند.

رئيس پليس راهور استان همدان با اعلام اينكهباستقرار نيروها پليس درمقابل مدارس در ساعت ورود و خروج از مدرسه اين اطمينان وجود دارد كه پليس به وظيفه خود آشناست و با كمك همشريان عزيز در حد توان از بروز گره هاي ترافيكي و وقوع تصادفات جلوگيري خواهد كرد .

سرهنگ طلايي همچنين توصيه هايي ايمني و ترافيكي ذيل را در خصوص والدين دانش آموزان عزيز داشته و از آنان خواست مهارت هاي زندگي را به کودکاني که مي خواهند وارد محيط جديد خارج از خانه شوند آموزش دهند .

وي براي عبور از عرض خيابان رعايت اين نکات را توسط دانش آموزان و والدين آنان ضروري دانست:

1- وظيفه والدين اين است که تا زماني که کودک به سني نرسيده که قادر به درک قوانين و تصميم گيري باشد اجازه خارج شدن از خانه را به او ندهند.

2- ابتدا بايد بدانيد که در مواقعي که کودک همراهتان است بيش از مواقع ديگر نکات آموزشي و قوانين را رعايت کنيد تا کودک به درستي الگوبرداري کند.

3- بايد به کودک بياموزيد که بهتر است از ايمن ترين راه براي عبور از عرض خيابان استفاده کند محل هايي مانند زير گذر، پل عابر پياده ، خطوط عابر پياده يا هر نقطه اي که توسط پليس يا گشت عبور مدارس يا مربيان و بازرسان ترافيک کنترل مي شود.

4- بهتر است براي عبور از عرض خيابان هميشه محلهايي را انتخاب کنيد که همه جا را بدون هيچ گونه مانع و محدوديتي خوب ببينيد به طوري که ، ميدان ديد وسيعي در اطراف داشته باشيد.

5 -حتي الامکان از بين ماشين هاي پارک شده و نقاط کور پيچ ها و سربالايي ها و سرازيري هاي تند و از ميان بوته هاي کنار پياده رو عبور نکنيد.

6-هميشه از مکاني عبور کنيد که رانندگان بتوانند به راحتي شما را ببينند.

7- هميشه براي عبور از خيابانها، بر روي لبه پياده رو توقف کنيد و در جاده ها در کناري بايستيد که زياد به ماشينها نزديک نباشيد ولي بتوانيد نزديک شدن ماشينها را ببينيد.

8- لازم است که به خوبي به اطرافتان نگاه کنيد و صداها را خوب گوش دهيد.

9- هميشه زماني از عرض خيابان عبور کنيد که فاصله مطمئنه را با وسيله نقليه و وقت کافي را براي عبور داشته باشيد.

10- هميشه از پياده رو براي حركت در طول خيابانها استفاده کنيد.

11- در حركت طولي در خيابانها اگر پياده رو نبود و يا مسدود بود ، همواره كودك را در سمت پياده رو قرار دهيد و والدين مابين كودك و محل تردد وسايل نقليه قرار بگيرند و در اين مواقع هميشه خلاف جهت حركت وسايل نقليه حركت كنيد تا رفتار رانندگان را زير نظر گرفته و عكس العمل مناسب از خود نشان دهيد .


دستگيري 16نفر معتاد و فروشنده مواد مخدر در فامنين

فرمانده انتظامي شهرستان "فامنين" همدان از اجراي طرح پاکسازي مناطق الوده به مواد مخدر و دستگيري 16 نفر در اين رابطه خبر داد.

 سرهنگ "نوري" بيان داشت: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ ودستگيري خرده فروشان مواد مخدر وجمع آوري معتادين تابلو اين فرماندهي انتظامي اقدام به اجراي طرح پاکسازي در مناطق آلوده شهرستان کرد.

وي افزود: با توجه به نزديک شدن به فصل بازگشايي مدارس اجراي طرح در اين مقطع زماني لازم وضروري به نظرمي رسيد، لذا درجهت ايجاد بستر امنيت وارامش و پاک نمودن چهره شهر از معتادان و فروشندگان مواد مخدر اين انتظامي با بکارگيري کارکنان مبارزه با مواد مخدر و ساير يگان هاي عملياتي اقدام به اجراي طرح مبارزه با فروشندگان مواد مخدر ومعتادان پرخطر نمود.

اين مقام انتظامي با اشاره به بازتاب مثبت اجراي موفقيت آميز اين طرح در سطح شهر بيان داشت: درنتيجه اين طرح 5 نفرمعتاد پرخطر و 11 نفر خرده فروش مواد مخدردستگير و 648گرم ترياک، 29 گرم شيشه و مقاديري هروئين، گراس و سوخته ترياک کشف شد.

سرهنگ نوري در خاتمه اظهار داشت: همکاري مردم پليس مي تواند کمک خوبي در جهت مبارزه با سوداگران مرگ وفروشندگان مواد باشد و سامانه 110فرماندهي انتظامي شهرستان فامنين بصورت 24ساعته آماده دريافت گزارشات و اخبار شهروندان درتمامي زمينه ها مي باشد.


کشف 50 کيلوگرم مواد مخدر در همدان

در پي انجام کار هاي اطلاعاتي ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در 24 ساعته گذشته مقدار 50 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف شد.

"سردار مهديان نسب" فرمانده انتظامي استان همدان در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کارهاي اطلاعاتي چند ماهه اعضاي يک باند تهيه و توزيع مواد مخدر در اوزان بالا را شناسايي کردند.

وي افزود: در ادامه تحقيقات به عمل آمده مشخص شد نامبردگان پس از تهيه مواد مخدر از استان هاي جنوبي، در حال انتقال آن به همدان مي باشند که با استفاده از چند تيم عملياتي تور ايست بازرسي در ورودي شهرستان نهاوند انجام شد که قاچاقچيان و خودروهاي سواريشان در يکي از ورودي ها رويت و متوقف شدند.

اين مقام ارشد انتظامي استان همدان اعلام کرد: در بازرسي يه عمل آمده از دو دستگاه خودروي توقيف شده مقدار 50 کيلوگرم ترياک کشف و در اين رابطه سه نفر قاچاقچي مواد مخدر دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان در خاتمه خاطرنشان کرد: استفاده قاچاقچيان از شيوه و شگرد هاي پيچيده جهت دسترسي به اهداف پليد خود مرسوم بوده که هوشياري و هوشمندي پليس در شناسائي و برخورد قاطع با اين دسته از افراد قابل تقدير مي باشد .


دستگيري 33 نفر متهم در همدان

فرمانده انتظامي شهرستان همدان از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و دستگيري 33 نفر متهم در اين شهرستان خبر داد.

 "سرهنگ رسول مرادي" گفت: با اجراي طرح هاي مختلف امنيت اجتماعي درمحله هاي جرم خيزشهرستان و پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز، پاکسازي تفرجگاه ها، شناسايي و برخورد با مجرمان، در دستور کار قرار گرفت.

وي در ادامه با بيان اين که طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با حضور عوامل انتظامي به مرحله اجراء گذاشته شد افزود: در اين طرح 4 نفر سارق، 2 نفر خرده فروش مواد مخدر و 27 نفر معتاد ولگرد دستگير و 94 گرم انواع مواد مخدر و تعدادي اقلام ضد فرهنگي کشف شد.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در ادامه طرح 28 دستگاه موتورسيکلت و 10 دستگاه خودروي متخلف توقيف و روانه پارکينگ شد.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان ادامه داد: از اولويت هاي پليس ارتقاي کيفي احساس امنيت در بين شهروندان، مقابله با تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر، جمع آوري معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خياباني در جهت آسايش و روحي و رواني مردم بوده که به طور جد در دستورکار پليس قرار گرفته است.

اين مقام مسئول با ارزيابي مثبت از بازخورد طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي تاکيدکرد: ايجاد جو رواني امنيت و آرامش در جامعه در گرو تلاش مضاعف دستگاه قضايي و انتظامي است که در اين ميان نيروي انتظامي همواره پيش قراول تامين امنيت در سطح جامعه است و با هنجارشکنان در همه زمينه ها برخورد قانوني دارد که نتيجه آن را در افزايش سطح رضايت شهروندان مي توان ديد.

سرهنگ مرادي در پايان با قدرداني از همكاري خوب مردم با پليس از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


توزيع 10 هزار بروشور و تراکت آموزشي در روزهاي پاياني فصل تابستان

رئيس پليس راهور استان همدان از توزيع 10 هزار بروشور و تراکت آموزشي همزمان با اتمام تعطيلات تابستاني و افزايش مسافرت هاي درونشهري و برونشهري در استان همدان خبر داد.

"سرهنگ حسين طلائي" با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينکه در شهريور ماه هر سال بدليل افزايش تردد در معابر درونشهري و برونشهري شاهد افزايش تصادفات رانندگي هستيم و لذا به جهت پيشگيري از اين حوادث ، پليس راهور اقدام به تهيه و توزيع بروشورهاي آموزشي در خصوص نحوه پيشگيري از تصادفات و توزيع آن در بين مسافران تابستاني و هم استاني هاي عزيز نموده است.

اين مقام انتظامي از بکارگيري همياران پليس در انجام امور فرهنگي از جمله توزيع بروشورهاي آموزشي خبر داد و همچنين در خصوص مطالب مندرج در اين بروشورها بيان داشت: عمده دلايل صدمات انساني و تصادفات رانندگي در شهريور ماه بر اساس تجزيه و تحليل تصادفات، عدم توجه کافي به جلو، رانندگي در حالت خستگي و خواب آلودگي، انحراف به چپ، عدم استفاده از کمر بند ايمني، سبقت غير مجاز و استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي مي باشد و به همين اساس نيز بروشورهاي آموزشي بر اين اساس تهيه و در بين رانندگان مسافر و هم استاني توزيع گرديده است.

وي ابراز اميدواري کرد که با انجام اقدامات فرهنگي در بين رانندگان و ارتقاء فرهنگ ترافيک افراد جامعه شاهد کاهش حوادث و ضايعات جاني و مالي ناشي از تصادفات باشيم.


اجراي طرح برخورد با موتورسيکلت هاي متخلف درکبودرآهنگ

جانشين انتظامي شهرستان "کبودرآهنگ" همدان از اجراي طرح برخورد با موتورسيکلت هاي متخلف با حضور عوامل انتظامي درسطح حوزه کلانتري 11 اين شهرستان خبر داد.

 "سرگرد علي زنگنه" دراين باره گفت: طرح پاکسازي منطقه اي به منظور توقيف موتورسيکلت هاي متخلف و دستگيري سارقان درحوزه کلانتري 11شهرستان با هدف برخورد با تخلفات و ناهنجاري هاي اجتماعي به مرحله اجرا گذاشته شد.

وي افزود : دراين طرح تعداد 7 محل مظنون به نگهداري موتورسيکلت هاي سرقتي مورد بازديد قرار گرفته ويک نفر در اين خصوص دستگير و يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي با سابقه سرقت از شهرستان کبودرآهنگ کشف شد.

جانشين انتظامي کبودرآهنگ گفت : علاوه برآن دراين طرح دو نفر مشمول غايب و1 نفر دررابطه با اعتياد به همراه مقاديري مواد مخدردستگير، تعدادي اقلام ضد فرهنگي کشف و25 دستگاه موتورسيکلت و3 دستگاه خودرومتخلف توقيف شد.


امضاء تفاهم نامه طرح سرويس مدارس

رئيس پليس راهور استان همدان از امضاء تفاهم نامه اجراي طرح سرويس مدارس مابين دستگاه هاي متولي خبر داد.

سرهنگ "حسين طلايي" در تشريح اين خبر افزود: در جلسه هماهنگي بازگشايي مدارس که ارگان ها و سازمان هاي متولي در آن شرکت داشتند، سازمان هاي مربوطه ضمن بررسي مشکلات و ناهماهنگي هاي سال گذشته در اين زمينه و تشريح وظائف خود متعهد شدند در سال تحصيلي 94-95 با همت و جديت وظائف خود را در حوزه ترافيکي انجام تا در پايان سال تحصيلي شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشي از آن براي دانش آموزان عزيز و سرويس هاي مدارس باشيم.

سرهنگ طلايي گفت: چهار ارگان شامل سازمان آموزش و پرورش استان، نماينده شهرداري، نماينده تاکسيراني، و نماينده پليس راهور اين تفاهم نامه را امضاء و وظائف هر يک به شرح ذيل تشريح شد:

-آموزش و پرورش موظف شد مديران مدارس را ملزم به استفاده از سرويس هاي مجاز و رانندگان داراي صلاحيت در قالب شرکت هاي معرفي شده از سوي تاکسيراني نمايد.

-شهرداري موظف شد تجهيزات ايمني و علائم و خط کشي هاي مورد نياز راهنمايي و رانندگي را در مقابل مدارس بازنگري و تکميل نمايند.

-تاکسيراني موظف شد خودروهاي مورد نياز سرويس مدارس را تامين و از رانندگان داراي صلاحيت و داراي سوء پيشينه استفاده و همچنين برچسب مخصوص و کارت سرويس براي رانندگان صادر نمايد.

و همچنين پليس راهور نيز وظيفه برخورد با تخلفات خودرو هاي سرويس مدارس و جلوگيري از فعاليت خودرو هاي غير مجاز و همچنين انعکاس به موقع تخلفات سرويس هاي مدارس به تاکسيراني و شرکتهاي مربوطه را به عهده دارد.

اين مقام انتظامي سرويس مدارس را کارگاه عملي آموزش قوانين و مقررات به دانش آموزان دانست و افزود: رانندگان اينگونه خودروها بايد مواظب رفتار خود باشند خواسته و نخواسته رفتار غلط ترافيکي را به دانش آموزان منتقل نکنند.

رئيس پليس راهور استان همدان ابراز اميدواري کرد: با وجود عزم جدي در دستگاه هاي متولي در امر سرويس مدارس و ارائه آموزش هاي لازم به رانندگان و نظارت بر نحوه عملکرد آنان توسط پليس راهور، تاکسيراني، آموزش و پرورش و مسئولين شرکت ها مشاهده کاهش تخلفات و افزايش انضباط ترافيکي در بين رانندگان سرويس مدارس باشيم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار