مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از وجود ۶۳ مجتمع آب رسانی در استان خبر داد و گفت: ۱۳ مجتمع نیز در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 19 October 2021
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از وجود ۶۳ مجتمع آب رسانی در استان خبر داد و گفت: ۱۳ مجتمع نیز در حال اجرا است.
 
به گزارش تابناک همدان، سید هادی حسینی‌بیدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان گفت: امروز همدان جزء هشت شهر گرفتار شده در تنش آبی است که البته با خدمات شبانه روزی همکاران مادر حوزه برق و آب به خوبی مدیریت شد.
 
وی با بیان اینکه امسال در چند شهر و روستای استان دچار تنش آبی بودیم که با برگزاری جلسات مختلف انسجام موجود توانستیم شرایط را تاکنون مدیریت نماییم، گفت: جمعیت تحت پوشش خدمات آب در استان همدان ۱۰۰ درصد است و بیش از ۷۰ درصد شهر‌های استان برخوردار از خدمات فاضلاب هستند که این عدد فراتر از میانگین کشوری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: ۴۱ درصد از منابع تامین آب استان از منابع سطحی و مابقی از منابع زیر زمینی است.

وی همچنین ضمن اشاره به برخی اقدامات انجام شده عنوان کرد: حفاری و تجهیز ۲۵ حلقه چاه، افزایش ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تصفیه خانه آب، اجرای ۱۵ هزار متر مکعب مخزن ذخیره، نصب ۴۵دستگاه هوشمند مانیتورینگ و جایگزینی ۱۰۳دستگاه گندزدایی آب ژاول به جای سامانه‌های پر خطر از جمله این اقدامات است.

حسینی بیدار از مشارکت خیرین در اجرای برخی پروژه‌ها خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲۰ پروژه به این روش مدیریت شده است.


وی ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص کنترل تنش آبی گفت: بر همین اساس توانستیم ۹۰ روستای استان را مدیریت کنیم ضمن اینکه ۷۰ روستا که باکمبود اب مواجه بودند را نیز با تانکر آبرسانی نمودیم. 


حسینی بیدار با بیان اینکه تامین ۷۵ درصد آب همدان به سد اکباتان وابسته است افزود: علیرغم تمامی اقدامات صورت گرفته نیاز آبی استان به سد تالوار و قوچان وجود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار