تشکیل گروه‌های حرفه‌ای تئاترحمایت مالی می خواهد

کارگردان نمایش " اینجا وضعیت غیرطبیعیه" با بیان اینکه عدم حمایت مالی سدی برای تشکیل گروه‌های حرفه‌ای تئاتر است، گفت: نمایش نوجوان باید مخاطب را به تفکر وادارد و نباید جنبه جُنگ داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 16 September 2015
کارگردان نمایش " اینجا وضعیت غیرطبیعیه" با بیان اینکه عدم حمایت مالی سدی برای تشکیل گروه‌های حرفه‌ای تئاتر است، گفت: نمایش نوجوان باید مخاطب را به تفکر وادارد و نباید جنبه جُنگ داشته باشد.

به گزارش تسنیم؛محمدمهدی کلهری، دانش‌آموخته تئاتر اظهار داشت: فعالیت هنری خود را از انجمن نمایش استان همدان آغاز کردم و در عرصه‌های کارگردانی،‌ نویسندگی، بازیگر،‌ طراحی صحنه و غیره فعالیت کرده‌ام که امسال با نمایش " اینجا وضعیت غیرطبیعیه" در بیست و دومین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارم.

کلهری بیان کرد: این نمایش که کاری از گروه هنری فعال و پویای «فریاد» است، با هنرنمایی بازیگران؛ امیر باباشهایی، حامد محمودی، لعیا عسلی‌نژاد و محمد طلایی تلاش در تحت تأثیر قرار دادن خانواده‌ها، مخاطبان علاقه‌مند و مشتاق در عرصه نمایش را دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایش دو زاویه را در بر می‌گیرد، افزود: این نمایش سعی دارد هشداری باشد برای خانواده‌هایی که نوجوانان پرذوق و توانای خود را جدی نمی‌گیرند تا توجه بیشتری به آنها داشته و با زور و پرخاشگری و دعوا آنها را از اهداف خود دور نکنند.

کلهری عنوان کرد: پیام دیگر این نمایش خطاب به نوجوانان است تا بدانند یک تصمیم آنها می‌تواند چه مسیری را در زندگی آنها رقم بزند.

نویسنده و کارگردان نمایش اینجا وضعیت غیرطبیعیه گفت: شیوه روایت داستان نمایش مدرن بوده و از انتها به آغاز است و زمانی که مخاطب کار را تماشا می‌کند از پایان داستان به نقطه آغاز می‌رسد.

کلهری اظهار داشت: در این نمایش از ابزار، صوت،‌ تصویر به کارگیری شده و چینش تمام ارکان نمایش به گونه‌ای است تا ژیام به خوبی به مخاطب القا شود.

وی با اشاره به خلاصه‌ای از داستان نمایش اینجا وضعیت غیرطبیعیه اظهار داشت: نمایش داستان نوجوان ۱۶ ساله‌ای به نام سینا است که مورد بی‌مهری و ناملایمات زندگی از سوی خانواده و جامعه قرار گرفته و تصمیم به فرار از خانه می‌گیرد و وارد سفری سخت می‌شود و در آن مسائلی را پشت سر می‌گذارد و پس از آن تمام حقارت‌های زندگی خود را پشت سر گذاشته و تصمیم جدی برای موفقیت در زندگی آینده می‌گیرد.

کلهری با تأکید بر اینکه باید به طور جدی‌تر به مقوله نوجوان پرداخت، بیان کرد: باید تمایزی بین کار کودک و نوجوان قائل شد و کار نوجوان نباید جنبه جُنگ داشته باشد، بلکه باید مخاطب را به تفکر وا دارد که در این راستا باید دیدگاه جدی‌تری به مقوله نوجوان داشت.

کارگردان نمایش با اشاره به اینکه یک سری مسائل مالی همیشه تئاتری‌ها را با مشکل درگیر کرده است، عنوان کرد: همیشه تئاتر به عنوان شغل دوم و یا سوم افراد هنرمند تلقی شده و گروه‌های حرفه‌ای تئاتر به سبب عدم حمایت مالی هیچ گاه تشکیل نمی‌شود و یا اگر تشکیل شود به سرعت از هم می‌پاشد.

کلهری ابراز امیدواری کرد تا جشنواره امسال بهتر از سال گذشته، با رقابتی سالم و به دور از تنش و با قضاوت درست برگزار شود.

به گزارش تسنیم،‌ نمایش "اینجا وضعیت غیر طبیعیه" از همدان در بخش مسابقه نوجوان در بیست و دومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۹ تا ۱۴ مهرماه با دبیری شهرام کرمی به میزبانی همدان به روی صحنه می‌رود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار