ابلاغ نیمی از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: پس از زلزله ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال و اختصاص ۳۱۸میلیاردتومان اعتبارات و تسهیلات به‌منظور بازسازی مناطق زلزله‌زده، تاکنون نیمی از آن ابلاغ‌شده است.
کد خبر: ۵۲۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 12 November 2017
حسین عظیمی اظهار کرد: در جلسه هیئت‌وزیران در تیرماه امسال با اختصاص ۳۱۸ میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان اعتبار و تسهیلات بانکی به زلزله‌زدگان خراسان شمالی موافقت شد.

عظیمی عنوان کرد: این اعتبار برای جبران خسارات ناشی از زلزله و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های آسیب‌دیده از زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت‌ماه خراسان شمالی اختصاص پیدا کرد.

عظیمی تصریح کرد: ۲۸۳ میلیارد تومان به‌منظور بازسازی و تعمیر مسکن زلزله‌زده روستایی و شهری اختصاص پیدا کرد که تاکنون ۵۰ درصد آن جهت پرداخت به زلزله‌زدگان به بانک‌های استان ابلاغ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸میلیارد تومان کمک بلاعوض، هزینه‌ای و تملک دارایی نیز برای کمک به جبران خسارت‌های زلزله در استان تصویب شد، افزود: سهم اعتبارات تملک دارایی ۱۵ میلیارد تومان بود که ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن پرداخت‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: در جریان زلزله اخیر در خراسان شمالی، چهار هزار و ۹۴۹ واحد مسکونی شامل دو هزار و ۵۰۰ مسکن شهری و دو هزار و ۴۴۹ مسکن روستایی تخریب شد که نیازمند احداث دوباره است.

عظیمی گفت: ۹ هزار و ۶۶۱ منزل مسکونی در استان نیز با خسارت‌هایی روبرو شد که نیازمند تعمیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار