تابناک گیلان / در
جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی، نمایندگان موافق و
مخالف به بررسی تشریح عملکرد و سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
پرداختند.
در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی، نمایندگان موافق
و مخالف به بررسی تشریح عملکرد و سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی آموزش و
پرورش پرداختند.
اظهارات مشروح نمایندگان به شرح زیر است:
فلاحتپیشه: دانشآشتیانی پیشنهاد «لائیک شدن» نظام آموزشی ایران را داد حشمتالله
فلاحتپیشه نماینده مردم اسلامآباد غرب در مجلس شورای اسلامی در جلسه رای
اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مخالفت با برنامهها و دیدگاههای وزیر
پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: برنامههایی که آقای دانشآشتیانی
ارائه کرده است فقط در مقام شعار است و قابلیت اجرا ندارد.
وی ادامه
داد: مشکل امروز ما همین است که عدهای که در گذشته هم مسئولیت را داشتند
در راستای اجرای اصل 30 قانون اساسی برای گسترش آموزش دولتی اقدامی
نکردهاند.
فلاحت پیشه با اشاره به برنامههای ارائه شده توسط وزیر
پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شما در برنامههای پیشنهادیتان تاکید کردهاید
که نظام آموزش و پرورش را بر اساس تعهدات بینالمللی در قالب یونسکو و
یونیسف که در نظامهای لائیک غربی شکل گرفتهاند سامان میدهید. اگر
دانشآموزان بخواهند هر مسئلهای را در فضای آموزش و پرورش یاد بگیرند این
مسئله با آموزههای دینی ما در تضاد است و ما نگرانیم که این تفکرات غلط بر
متون درسی ما اثر بگذارد.
نماینده مردم اسلامآباد غرب در مجلس
افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در بخش دیگری از برنامههای خود به
تمرکز بر اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بررسی محتوای این
سند اشاره کرده است که این مسئله یعنی بازگشت به عقب و مشکل ما هم اجرا
نشدن این سند است که تازه وزیر پیشنهادی میخواهد به بررسی آن بپردازد.
وی
با اشاره به سوابق تحصیلی و مدیریتی دانش آشتیانی گفت: تحصیلات شما در
حوزه مهندسی راه و ساختمان و مهندسی زلزله است که با فضای فکری و مدیریتی
آموزش و پرورش همخوانی ندارد. علاوه بر آن سوابق اجرایی شما هم با حوزه
آموزش و پرورش مرتبط نیست و شما در مدیریت مجموعه مدارس مفید که از
اشرافیترین مدارس غیردولتی است و تجمعات صورت گرفته در این مجتمع در ایام
فتنه باید پاسخگو باشید.
فلاحت پیشه با انتقاد از تغییرات صورت
گرفته در کابینه خطاب به روحانی گفت: ضعفهای مدیریتی و مفاسد اقتصادی بیش
از تحریم به ما آسیب زده است و انتظار این بود که کابینه دولت در این
حوزهها ترمیم میشد.
عباسی: معرفی دانشآشتیانی بیاحترامی به معلمان استاسدالله
عباسی نماینده مردم رودسر و املش در جلسه امروز خانه ملت که به رای اعتماد
به وزرای پیشنهادی دولت اختصاص داشت در مخالفت با احمد دانشآشتیانی وزیر
پیشنهادی آموزش و پرورش در سخنانی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا باز هم طبق
معمول آقای روحانی همواره مشکلات کشور را به گردن دولت قبل میاندازید؟
وی
افزود: آقای رئیس جمهور درباره مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان توضیح
شما کافی نبود. ما هم نمیگوییم در این صندوق اختلاس صورت گرفته، 8 هزار
میلیارد تومان از پول بیتالمال و فرهنگیان کجا رفته است و عدم وصول از سوی
چه کسانی است؟
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر
اینکه کمیته تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس در زمینه رسیدگی به حسابهای
این صندوق شفافسازی خواهد کرد، گفت: ما نمایندگان هم شعار و «ما ادراک
مالصندوق» را سر نخواهیم داد.
عباسی همچنین از رئیس جمهور به دلیل
اینکه حقوقهای نجومی صحبتی نکرد انتقاد و اظهار کرد: در جریان استیضاح آقای
فانی وزیر سابق آموزش و پرورش انتظار این بود که تیم دولت به کمک وی بیاید
و در جهت رفع مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کند و مانند مجلس هفتم که
آقای حاجی استیضاح نشد، آقای فانی نیز استیضاح نشود.
وی اضافه
کرد: در آموزش و پرورش و بین معلمان افراد تحصیلکرده داریم که میتوانیم
اداره امور این وزارتخانه را برعهده بگیرند، اینکه فردی از میان آنها برای
تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب نمیشود، بیاحترامی به نظام آموزش و
پرورش است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه وزیر
پیشنهادی آموزش و پرورش تخصصی برای اداره این وزارتخانه ندارد، افزود: دانش
آشتیانی فقط میتواند در امر نوسازی مدارس مثمر ثمر باشد که این کافی
نیست.
عباسی گفت: مدرسه مفید اصلا ارزشی برای دولت و بازرسی دولتی قائل نمیشود که ما نسبت به این موضوع نیز انتقاد داریم.
وی
اضافه کرد: برنامههای آقای دانش آشتیانی معطوف به مشکلات صندوق ذخیره
فرهنگیان نیست. برنامههایی که وی ارائه داده در 9 ماه تا پایان دولت
یازدهم قابلیت اجرا ندارد.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خطاب
به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش
در این 9 ماه در برنامههای شما دیده نشده، با توجه به برنامههایی که شما
ارائه کردهاید برای این کار چه اقدامی باید انجام داد؟
عباسی یکی
دیگر از ضعفهای برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش را بیتوجهی به سند
محتوایی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: ما انتظار داشتیم در رابطه با
مطالبات بازنشستگان فرهنگی در برنامه آقای دانش آشتیانی مطالبی عنوان میشد
که متاسفانه اینطور نبود.
وی تاکید کرد: ساماندهی مربیان
پیشدبستانی و توجه به دانشگاه فرهنگیان جزو موضوعاتی است که در برنامههای
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موضوعی گنجانده نشده است. امروز صدها کلاس
درس بدون معلم و یا با استفاده از افراد کم تجربه آموزشی اداره میشود.
نماینده
مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه توازن جنسیتی آموزشی در ایران به
هم خورده است، افزود: دبیران متوسطه امروز در مقطع ابتدایی تدرسی میکنند
که این ضعف نظام آموزشی است.
عباسی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان
کرد: آقای روحانی همه مشکلات موجود امروز کشور را نباید به گردن دولت قبل
انداخت، این مشکلات وجود دارد و باید حل شده و شما نیز باید پاسخ دهید.
قوامی: روحانی باید میگفت که چرا وزرا در مجلس نهم رای اعتماد نگرفتندهادی
قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی
برنامهها و صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و
ورزش و جوانان در جلسه علنی صبح امروز (سهشنبه 11 آبان) قوه مقننه با
استناد به ماده 206 آییننامه داخلی مجلس در تذکر خود گفت: مطالبی که رئیس
جمهور در صحن علنی مجلس ارائه کردند، مفید بود. برای اینکه دولت تورم 45
درصدی را به تکرقمی تبدیل کرده باید به آنها دست مریزاد گفت.
نماینده مردم اسفراین در مجلس تصریح کرد: اما در دولت یازدهم به رکود نیز دامن زده شده است.
قوامی
با بیان اینکه رئیس جمهور باید در صحن علنی مجلس به معرفی و ارائه
برنامههای وزرای پیشنهادی میپرداخت، گفت: آقای روحانی 45 دقیقه از یک
ساعت را به مسائل اقتصادی اختصاص داد و درباره آن صحبت کرد.
وی
ادامه داد: باید رئیس جمهور این را میگفت که وزرای پیشنهادی چه ویژگیهایی
دارند که پس از اینکه در مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند، بار دیگر به مجلس
معرفی شدند.
علی لاریجانی رئیس جلسه با وارد ندانستن تذکر نماینده مردم اسفراین، گفت: صحبتهای رئیس جمهور اشکال آییننامهای نداشت.
توزیع نوشتههایی در صحن مجلس در روز رأی اعتماد به وزراسپس،
مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس طی تذکری در نشست علنی امروز
سهشنبه پارلمان، گفت: نوشتههایی در داخل صحن علنی پخش میشود.
وی اضافه کرد: باید هیأت رئیسه نسبت به این موضوع دستوراتی بدهد زیرا این اقدام هم خلاف آییننامه است و هم خلاف قانون اساسی.
نماینده
مردم لنگرود در همین زمینه تصریح کرد: در این برهه جزواتی پخش میکنند که
ذهن نمایندگان را خراب میکند. چیزی که مربوط به 20 سال پیش است را امروز
دارند توزیع میکنند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ
به این تذکر، گفت: کسی بخواهد چیزی در صحن توزیع کند باید با دستور هیأت
رئیسه مجلس باشد.
حاجیدلیگانی: روحانی باید درباره برنامه و شخصیت وزرا صحبت میکرد
حسینعلی
حاجیدلیگانی نماینده مردم شاهینشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی
امروز (سه شنبه 11 آبان) قوه مقننه در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی
دولت با استناد به ماده 206 آییننامه داخلی مجلس در تذکری گفت: رئیس جمهور
که خود حقوقدان است، باید درباره برنامهها و شخصیتهای وزرای پیشنهادی
صحبت میکرد.
وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید به رئیس جمهور تذکر
میداد، تصریح کرد: وکلای ملت از اینکه رئیس جمهور جلسهای را برای تعامل
بیشتر با نمایندگان داشته باشد، استقبال میکنند چون قوه مقننه و قوه مجریه
به دنبال حل مشکلات مردم هستند.
نماینده مردم شاهینشهر و میمه در
مجلس ادامه داد: نطق آقای رئیس جمهور یکطرفه بود و سؤالاتی که نمایندگان
از وی داشتند و به هیئت رئیسه دادند، از آقای حسن روحانی پرسیده نشد.
علی
لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهینشهر
گفت: تذکر شما را وارد نمیدانم و از نظر آییننامه تخلفی صورت نگرفته است.
نقویحسینی:اقدام دولت در تغییر وزرا پاسخگویی به مطالبات مردم نیستسیدحسین
نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه
علنی امروز (سهشنبه 11 آبانماه) خانه ملت در مخالفت با وزیر پیشنهادی
آموزش و پرورش گفت: زمانی که دانش آشتیانی عضو شورای عالی تالیف کتب درسی
بود، درس شهید فهمیده حذف شد.
نقوی حسینی با اشاره به مطالب مطرح
شده در سخنان موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بعضیها آقای دانش
آشتیانی را منتصب به شهید رجایی و خانواده علما میکنند و میگویند ایشان
در ستاد پشتیبانی جنگ بوده است این در حالی است که نخست وزیر دوران جنگ
عامل اصلی فتنه سال 88 شد و آیتالله منتظری که فقیه بود، فاسد شد.
بنابراین اینها ملاک ارزشگذاری نیست.
وی با انتقاد از صحبتهای رئیس
جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی گفت: چون خودتان گفتید از نقد استقبال
میکنید، امیدوارم صحبتهایم را به جهنم حواله ندهید و نمایندگان را به
انقلابی نفهم و بیسواد متهم نکنید و حرف ما که نمایندگان مردم هستیم گوش
کنید.
نماینده مردم ورامین در مجلس با انتقاد از اقدامات دولت در
ایجاد تغییرات در کابینه اظهار کرد: این اقدام رئیس جمهور ترمیم کابینه
نیست مردم امروز مشکل بیکاری و اقتصادی دارند و رونق و رفاه میخواهند
تمام کارخانجات در حال تعطیلی هستند. دولت باید ترمیم کابینه را در حوزه
اقتصادی انجام میداد ولی تاکنون قدمی در این حوزه برنداشته است.
نقوی
حسینی با اشاره به استعفای وزیر قبلی آموزش و پرورش گفت: استعفای فانی
فرار رو به جلو بود و برکنار وزرای ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل
ناکارآمدی و پاسخگوی به مطالبات مردم و بحث کنسرتها نبود.
وی با
بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه ملت ایران است، افزود: دولت نباید
به آموزش و پرورش سیاسی برخورد کند و کسی را که یک «بازیگر سیاسی» است به
عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند.
نماینده مردم ورامین
در مجلس خطاب به نمایندگان گفت: ما به مردم وعده دفاع از استقلال، آزادی و
ولایت فقیه را دادهایم و باید پاسخگوی رای خود باشیم.
نقوی حسینی
با انتقاد از معرفی وزرای که یکبار در مجلس نهم موفق به کسب رای اعتماد از
مجلس نشدهاند خطاب به روحانی گفت: چرا کارت زرد مجلس را دوباره به مجلس
معرفی میکنید و وزرایی را که یکبار در مجلس قبل رد صلاحیت شدهاند دوباره
به مجلس معرفی میکنید.
وی افزود: آیا از بین معلمین و خانواده
آموزش و پرورش یک فرد شایسته و آشنا به این حوزه وجود نداشت که شما کسی را
که یک بار به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کردید دوباره به عنوان وزیر
آموزش و پرورش به مجلس معرفی میکنید، آیا این توهین به مجلس و حاشیهسازی
نیست.
نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه امروز معلمین
گرفتار مسائل معیشتی هستند، گفت: معلمان امروز انگیزه خود را از دست
دادهاند و بحث مسکن و رفاه فرهنگیان به حال خود رها شده است.
نقوی
حسینی با اشاره به فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد:
تعریف جدیدی که امروز رئیس جمهور از فساد ارائه دادند، باید مورد توجه قرار
گیرد. ایشان گفتند فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس نیست
ما تنها به عدهای وام دادهایم این در حالی است که یک شهروند عادی برای یک
وام دو میلیون تومانی باید ماهها دوندگی کند آن وقت در صندوق ذخیره
فرهنگیان 8 هزار میلیارد به 30 نفر وام داده میشود؟ آقای رئیس جمهور آیا
این اختلاس نیست؟
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سوابق
سیاسی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آشتیانی موسس حزب منحله
مشارکت، عضو فراکسیون حزب منحله مشارکت در مجلس ششم، عضو شورای سیاستگذاری
ستاد انتخاباتی آقای معین و از امضا کنندگان اصلی بیانیهها در فتنه 88
است.
وی برای اولین بار فاش کرد که دانش آشتیانی تنها مدیر مدرسهای
است در تهران که از بین 3 هزار مدیر مدرسه در رابطه با فتنه 88 بازداشت
شده است.
** تحصیل و تدریس همزمان دانش آشتیانی در انگلیس با بورسیه هاشمینماینده
مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه زمانی که آقای دانش آشتیانی با بورس
تحصیلی دولت آقای هاشمی در انگلستان تحصیل میکرده اظهار کرد: اسنادی از یک
خواهر شهید مبنی بر اینکه ایشان بدون هیچگونه گزینشی و با استفاده از
روابط در ایام تحصیل در انگلستان در مدرسه ایرانیان تدریس میکرده به دست
من رسیده است که تقدیم رئیس محترم مجلس میکنم. وی همچنین اسناد مربوط به
اقدامات مالی دانش آشتیانی را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.
نقوی
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش آشتیانی گفت: کسی که در قلبش
راضی باشد دولت جمهوری اسلامی شکست بخورد یک صهیونیست است و ما وزیری
میخواهیم که دارای تدین و شرافت باشد.
وی با اشاره به بیانات مقام
معظم رهبری مبنی بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است، خطاب به روحانی گفت: چرا
شما خط قرمز نظام را رعایت نکردهاید و یکی از فتنهگران را به عنوان وزیر
به مجلس معرفی کردید، مگر دولت جزو نظام جمهوری اسلامی نیست که خط قرمز
نظام را رعایت کند.
نماینده مردم ورامین در مجلس در پایان از
نمایندگان خواست به فتنهگران که عامل آمریکا بودند و به چهره نظام اسلامی
چنگ کشیدند رای ندهند.
سروش: پاسخگویی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان اولویت آموزش و پرورش باشدابوالفضل
سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به
وزرای پیشنهادی دولت در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش اظهار
کرد: مهمترین دلیل بنده برای موافقت با آقای دانش آشتیانی این است که به
نمایندگان تاکید کنم در شرایط فعلی و با وجود مشکلات آموزش و پرورش باید به
محورهای مهم آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده
است، توجه کنیم.
وی افزود: این مهم را در برنامههای آقای دانش
آشتیانی دیدم و به این دریافت رسیدم که ایشان قادر به راهبری و انجام این
کار است. هدف اصلی آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین چنین ترسیم شده که
تربیت انسانی مومن، معتقد به معاد و آشنا به مسئولیتها و وظایف در برابر
خدا، خود، دیگران، حقیقتجو، صلحجو و... ولی آنچه که خروجی آموزش و پرورش
کنونی ماست، با آنچه که باید باشد، تفاوت ماهوی دارد و رسیدن به این هدف
نیز با وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش ناشدنی است.
عضو فراکسیون
امید در مجلس افزود: نظام آموزش و پرورش بر آموزش تکیه دارد نه بر فعالیت.
در حالی که همیشه فعالیت بهتر از آموزش بوده است. افزایش محفوظات اساسا هدف
نیست و مباحث مرتبط با موضوعات تخصصی علاقهمندان طی دورههای تخصصی در
مراحل بالاتر خواهند آموخت.
سروش ادامه داد: تمرکززدایی باید در
دستورکار آموزش و پرورش قرار گیرد اکنون مدارس فاقد اختیارات کافی هستند و
ادارات و وزارتخانه در بسیاری از مسائل تصمیم میگیرد. واگذاری امور از
جمله تصمیمگیری موجب ظهور ابداعات و نوآوریها میشود و احساس اشتراک در
هدف را به همه اجزای یک سیستم منتقل میکند.
وی در بخش دیگری از
سخنان خود با انتقاد از حجم بالای نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: این
حجم با وضعیت آموزشی ما تناسب ندارد و به صورت مناسب نیز سازماندهی
نمیشود. اکنون نسبت کارکنان به دانشآموزان از استانداردهای جهانی وضعیت
بهتری دارد اما نسبت کادر آموزشی نسبت به دانشآموزان پایینتر از سطح
جهانی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اولویتهای
آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حل مشکلات معیشتی معلمین اعم از مطالبات
معوق، بیمه طلایی و... تامین منزلت و جایگاه معلمان و فرهنگیان در قیاس با
اقشار دیگر جامعه و دیگر کارمندان دولت، تمرکززدایی و سپردن کارها به
مدارس، تامین بودجه مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش، مشارکت دادن فرهنگیان
در برنامههای مدارس، به رسمیت شناختن تشکلهای سیاسی، فرهنگی و صنفی
فرهنگیان، پاسخگویی شفاف و روشن درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از
اولویتهای آموزش و پرورش است.
سروش تصریح کرد: بنده به آقای دانش
آشتیانی رای میدهم زیرا هر 13 بند برنامههای وزیر پیشنهادی را مطالعه
کردم و معتقدم این برنامهها کاملا میتوانند، اجرایی شوند. به وی رای
میدهم زیرا به حفظ وضع موجود رضایت نمیدهد و از استمرار گفتمان تحول در
آموزش و پرورش و بررسی محتوایی سند تحول بنیادین و برنامه درسی و ملی صحبت
میکند.
وی ادامه داد: بنده به دانش آشتیانی رای میدهم زیرا در
برنامههایش به تقویت آموزش مدیران و ایفای نقش رهبری و آموزشی و پرورشی
تاکید میکند. به وی رای میدهم زیرا در برنامهاش تمرکز در وزارت آموزش و
پرورش را قبول ندارد و از نقش شورای آموزش و پرورش استانها، مناطق و مدارس
متناسب با مقتضیات آموزشی صحبت میکند و به آن عمل خواهد کرد و در سیاستهای
اجرایی به جلب مشارکتهای نهادهای ملی و منطقهای تمرکز دارد.
نماینده
مردم تهران در مجلس افزود: به دانش آشتیانی رای میدهم زیرا در برنامهاش
شایستگی و صلاحیتهای حرفهای موفق معلمان را مبنای نظام پرداخت میداند و
به دنبال اجرای نظام معیشتی و رفاهی ویژه برای جامعه فرهنگیان کشور است.
سروش
تاکید کرد: به دانش آشتیانی رای میدهم زیرا آموزش و پرورش را مصرف کننده
صرف نمیداند، بلکه به دنبال کسب منافع جدید و مدیریت بهینه بر منابع است و
در نهایت به این دلیل به دانش آشتیانی رای میدهم زیرا وی مدیری استراتژیک
و تحولخواه است.
محمدی : دانشآشتیانی یک معلم ریاضی موفق بودداوود
محمدی نماینده اصلاحطلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی
امروز قوه مقننه در موافقت با برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
اظهار کرد: در زمینه اعتقادی دانش آشتیانی میتوانم بگویم که وی در
خانوادهای مذهبی و پدرش هم امام جماعت یکی از مساجد تهران و یکی از افراد
موثر در دوران قبل و بعد از انقلاب بود.
وی افزود: دانش آشتیانی فردی تاثیرگذار در تشکلهای اسلامی دانشجویان در زمان قبل و بعد از انقلاب بود.
نماینده
مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب لباس
سپاه را به تن داشت و بر اساس حرف امام به سپاه پیوست. همچنین وی از دست
پروردگان شهید رجایی بوده و از خصوصیات اخلاقی وی پاکدستی، اعتقاد، رعایت
احکام است مثال زدنی است.
محمدی درباره تخصص وزیر پیشنهادی آموزش و
پرورش گفت: دانش آشتیانی در زمینه تعلیم و تربیت از تخصص کافی برخوردار است
همچنین وی یک معلم ریاضی موفق بود.
وی با بیان اینکه در آموزش و
پرورش باید به سمت تخصصیشدن پیش برویم، اظهار کرد: دانش آشتیانی در
زمینههای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش از تواناییهای بالایی برخوردار
است. اقداماتی که وی در مسائل آموزشی انجام دادهاند، نشاندهنده این است که
میتواند سکاندار وزارت آموزش و پرورش باشد و این وزارتخانه را اداره کند.
دانش آشتیانی همچنین از دبیران متدین و متعهد است.
نماینده مردم
تهران در مجلس افزود: در زمان جنگ نزدیک به 80 دانشآموز دانش آشتیانی شهید
شدند و عمدتا این موضوع بر اساس تاثیرگذاری و تربیت دانشآشتیانی بوده
است. همچنین در زمینه مدرسهسازی در زمان انقلاب فعالیتهای زیادی
داشتهاند.
محمدی در مورد تخصص و حوزه مدیریی دانش آشتیانی گفت: وی
حضور موثر در مدیریت خرد و کلان داشته، در وزارت علوم معاونت 3 دوره طرح و
برنامه را داشته همچنین در این پست موفق هم بوده است. اگر ایشان موفق نبوده
است چطور میشود که معاون 3 دوره وزارت علوم باشد؟
وی با اشاره به
مدیریت دانش آشتیانی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در گذشته کارهای
بزرگی انجام داده همچنین در استانهای محروم دبیرستانهای مختلف را ساختند.
عملکرد دانش آشتیانی بر اساس استانداردها و علم و اندیشه است.
شیخ: تا کی میخواهیم به روند بیاخلاقی در سیاست کشور ادامه دهیمحجتالاسلام
مهدی شیخ نماینده اصلاحطلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی
امروز پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش -که خود این
سخنان را احساسی خواند-، اظهار کرد: ما تا کی میخواهیم به این روند
بیاخلاقی در سیاست کشور ادامه دهیم؟
وی افزود: فردی وارد سیاست ما
شد و سالها نیروها را به جان هم انداخت. با پشت پا زدن به اخلاق، تخصص و
نظارت مجلس بر دولت نیروها را هدر داد، به کجا میرویم؟ این فرد مجددا
خواست وارد عرصه سیاست شود، مقام معظم رهبری هوشیارانه تذکر دادند که
دوباره نباید جامعه به فضای دوقطبی برگردد. چرا میخواهیم فضا را دو قطبی
کنیم؟
شیخ ادامه داد: افرادی که پشت تریبون قرار گرفتند، چه موافق و
چه مخالف آیا کافر و ضد ولایت فقیه هستند؟ آیا ما کافر و ضد ولایت هستیم؟
این چه ادبیاتی است و چه ضد اخلاقیگری است؟ تا کی میخواهیم به این روش
ادامه دهیم؟ آیا این نفاق نیست؟
نماینده تهران در مجلس با طرح این
سؤال که آیا این انشقاق میان نیروهای انقلاب نیست، اظهار کرد: با تهمت
زدن، انگ زدن به نیروهای وفادار انقلاب و کسانی که عمر و هستیشان را در
راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذاشتهاند چرا باید تهمت نفاق و جاسوسی
بزنیم؟ آیا این روش پسندیدهای است و با اسلام سازگار است؟
وی با بیان اینکه قرار بود به اخلاق رای دهیم، انقلاب ما انقلاب ارزشها و انسانیت بود گفت: آیا این اخلاق، ارزش و انسانیت است؟
شیخ
اضافه کرد: آیا این روشها با قرآن سازگار است که به اختلافات در میان
خودمان دامن بزنیم؟ روزی که دشمن در ما رخنه کرد و تفرقه انداخت آیا باید
در آتش تفرقه بدمیم؟
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در
پیشگاه خداوند شهادت میدهم که اگر لحظهای احساس کنم هر وزیر و یا شهروندی
میخواهد مقابل جریان انقلاب بایستد اولین نفر با آن برخورد میکنم، من
عمرم را در این راه گذاشتهام.
وی خاطر نشان کرد: تا کی میخواهیم
هر کس که تزویر و ادعایش بیشتر است خودش را انقلابی نشان دهد و هر کس که
خضوع دارد، ضد انقلاب باشد؟
شیخ تصریح کرد: ما باید سیاستی اخلاقمدارانه و انسانمدارانه در اداره جامعه در پیش بگیریم، این به نفع کشور است.
وی
در خاتمه از نمایندگان مجلس به دلیل اینکه سخنانش احساسی شده، عذرخواهی
کرد و گفت: اینها «عقدههای در گلو» بود که میخواستم مطرح شود.
جعفرزاده: داستان فتنه کی قرار است تمام شود غلامعلی
جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز
(سهشنبه) پارلمان در سخنانی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و
پرورش، اظهار داشت: کجای مطالبی که امروز در صحن علنی مطرح می شود
اخلاقمدارانه است؟ داستان فتنه کی قرار است تمام شود؟
وی افزود:
افراد یا فتنهگر هستند یا ساکت فتنه یا کاسب فتنه، اگر فتنهگر هستند باید
محاکمه شوند، اگر آقای دانش فتنهگر بود به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد
نمیشد، چرا از تریبون مجلس دروغ میگوییم و تهمت میزنیم، ما بررسی کردیم،
آقای دانش هرگز بازداشت نشده است. برخی دوستان فقط از فتنه و سران فتنه
میگویند متأسفم برای برخی دوستان که ساکت ایستادند تا فردی هر کاری که
خواست انجام دهد و امروز به برخی برچسب فتنه میزنند. آخر فتنه تا کی؟
جعفرزاده
ادامه داد: اگر قرار است نظرات شخصی ما را در مملکت تأثیر بگذارد که دیگر
نمیتوان این کشور را اداره کرد، اختلاس را دادگاه باید اثبات کند نه اینکه
پشت تریبون به دنبال اثبات آن باشیم.
نماینده رشت در مجلس با بیان
اینکه عدهای میگویند آقای دانش آشتیانی از بدنه آموزش و پرورش نیست، گفت:
مگر آقای نجفی موفقترین فرد در حوزه آموزش و پرورش نبود، آیا او از بدنه
آموزش و پرورش انتخاب شده بود، امروز فرهنگیان کشور به دنبال فردی هستند که
مشکلات شان را حل کند. از طرفی باید ببینید اگر رأی ندهیم چه اتفاقی
میافتد، تا سه ماه آینده این وزارتخانه توسط یک سرپرست اداره میشود و کسی
وجود نخواهد داشت که از بودجه این وزارتخانه یا عملکرد آن دفاع کند.
وی
با بیان اینکه با تهمت زدن و افترا به چیزی نمیرسیم، گفت: ما همه نگران
آخرت و انقلابمان هستیم، چه کسی بیشتر از ما نگران انقلاب، نظام و ولایت
فقیه است؟ این مجلس، مجلس ولایتمدار است اما با تهمت و افترا آخرتمان را
به هیچکس نمیفروشیم. باید به دولت کمک کنیم.
جعفرزاده در پایان
خاطرنشان کرد: امروز آموزش و پرورش مشکلاتی دارد، وقتی دولت می گوید که
تضمین میدهد آقای دانش بهترین گزینه برای آموزش و پرورش است، ما باید به
این دولت کمک کنیم، بالاترین نهادی که امروز مشکل دارد، وزارت آموزش و
پرورش است. امروز این ملت به شما نگاه میکنند فلذا باید درست تصمیم
بگیریم.
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به جلسه عصر مجلس موکول شدجلسه
علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که برای بررسی صلاحیت و برنامه های
سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانیفر
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و فخرالدین احمدی دانشآشتیانی وزیر پیشنهادی
آموزش و پرورش آغاز شده بود، دقایقی پیش به پایان رسید.
علی
لاریجانی رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان در حالی زنگ پایان جلسه علنی صبح
امروز را به صدا درآورد که تنها صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد
بررسی قرار گرفت و بررسی برنامه های دو وزیر پیشنهادی به جلسه عصر امروز
موکول شد.
علی لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه براساس آیین نامه
داخلی مجلس جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی باید پیوسته باشد، از
نمایتدگان خواست نظر خود را برای دوشیفته کردن جلسه یا ادامه نشست صبح
اعلام کنند.
بهارستان نشینان نیز با 183 رای موافق، 36 رای مخالف و 2
رای ممتنع اعلام کردند که نشست علنی صبح به پایان برسد و ادامه بررسی
صلاحیت وزرا به نشست عصر موکول شود، بنابراین نشست نوبت عصر مجلس ساعت 13
امروز در صحن بهارستان برگزار می شود.