رئیس کل دادگستری گیلان:

نظارت و حمایت دستگاه قضایی از روند پیشرفت و تولید شرکت صنایع پوشش ایران

گروه استان‌ها- دومین نشست ستاد استانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف رفع موانع شرکت صنایع پوشش گیلان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان، برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ 02 October 2024

به گزارش «تابناک گیلان»، دومین نشست ستاد استانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی موانع و مشکلات شرکت صنایع پوشش گیلان، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان، برگزار شد.

رئیس کل دادگستری گیلان در ابتدای این نشست ضمن تبریک عملیات "وعده صادق ۲ " سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، این اقدام را نشانه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: این حمله بار دیگر ثابت کرد که جبهه مقاومت پیروز است و عمر رژیم صهیونیستی پس از سال‌ها تجاوز به پایان رسیده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های دادستان مرکز استان جهت احیای شرکت پوشش اظهار داشت: این واحد تولیدی که در گذشته با بیش از ۴ هزار کارگر فعالیت می‌کرد، به دلیل مشکلات مختلف به وضعیت نابسامانی رسیده بود. اما با تصمیمات قاطع دستگاه قضایی و تأکیدات شهید آیت الله رئیسی، رئیس سابق قوه قضائیه، روند احیای آن آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین نیارکی با اشاره به لزوم نهایی شدن طرح توسعه شرکت توسط مشاور در مدت ۴۵ روز، افزود: سهامداران موظف شده‌اند که اعتبارات لازم را برای سرمایه در گردش و راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای تامین کنند تا اشتغال و تولید در این واحد افزایش یابد.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی و مسئولان استانی با جدیت از توسعه این شرکت حمایت می‌کنند و تمام تلاش خود را برای رفع موانع احتمالی تولید به کار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین با ابراز تأسف از حوادث اخیر معادن طبس، اظهار داشت: در استان گیلان 49 واحد معدنی فعال وجود دارد و طبق دستور ریاست قوه قضائیه، این معادن باید تحت بازرسی‌های فنی و تخصصی توسط مراجع ذی‌صلاح قرار گیرند تا از وقوع حوادث تلخ جلوگیری شود.

وی افزود: برای پیشگیری از چنین حوادثی، بازرسانی از اداره کار، سازمان نظام مهندسی معدن، صنعت و معدن، تأمین اجتماعی و سایر نهادهای مرتبط باید در قالب هیأت‌های تخصصی از معادن بازدید کرده و مشکلات احتمالی را شناسایی و گزارش دهند.

در ادامه این نشست، سیدمهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان، نیز با تأکید بر نظارت دقیق بر روند پیشرفت شرکت پوشش گفت: «هر مدیری که در این مجموعه منصوب شود باید برنامه عملیاتی تولید خود را به دستگاه قضایی ارائه کند. دادسرای استان نیز با هرگونه کوتاهی یا ترک فعل از سوی مدیران و مسئولان برخورد قاطع خواهد داشت.»

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار