اهالی فرهنگ درپروژه‌های شهری نظردهی کنند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خواهان استفاده از نظرات و دیدگاه‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب در پروژه‌های مختلف شهری شد.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 24 November 2015

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خواهان استفاده از نظرات و دیدگاه‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب در پروژه‌های مختلف شهری شد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر نظری در صحن شورای اسلامی شهرهمدان که با حضورنمایندگان انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از نکات فرهنگی در اشعار و آثار هنرمندان و ادیبان نهفته است.

وی با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری از پیشکسوتان فرهنگی و هنری شهر در زمینه‌های مختلف دعوت کرده تا از نظرات آنان مطلع شود، افزود: نکاتی که یک شاعر و یا هنرمند مطرح می‌کند ممکن است به ذهن افراد دیگری خطور نکرده و آن مسئله از نگاه مسئولان شهری پنهان بماند.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه شعر در طول تاریخ ایران همواره رسانه‌ای بود که جامعه را متحول کرده است، تصریح کرد: اگر حافظ و سعدی را از جامعه ایرانی بگیریم، چیزی باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر همدان که در کشور بی‌نظیر هستند در جامعه مغفول ماندند، ادامه داد: پیشکسوتانی هستند که در کنج کتابخانه‌ها باقی ماندند و این وظیفه ماست آن‌ها را به مردم بشناسانیم.

نظری با اشاره به اینکه در بسیاری از طرح‌های شهری می‌توان از نظرات و پیشنهادات اهالی فرهنگ و هنر استفاده کرد، گفت: بسیاری از فرزندان ما در جامعه امروزی از نحوه صحبت کردن شهر خود بیگانه بوده و شناختی نسبت به شهر و فرهنگ ندارند.

وی با تأکید بر اینکه دیدگاه هنرمندان در شهر اعمال شود، خاطرنشان کرد: برای پاسداشت میرسیدعلی همدانی به خوبی ورود پیدا نکردیم، این شخصیت در کنگره‌ای که برگزار شد به طور کامل شناخته نشد در حالی که امکان معرفی بهتر این شخصیت وجود داشت.

وی با بیان اینکه با تأسی به تئاتر و سینما می‌توان منش و گویش محلی را در جامعه مطرح کرد، افزود: در بسیاری از کشورها داشته‌های ما را به نام خود مصادره می‌کنند اما ما از داشته‌های خود به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

استفاده از نگاه هنرمندان در سیمای شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه هنرها قدسی هستند، تصریح کرد: از آنجا که هنرمند روحی را در آثار هنری خود دمیده است، بر دل انسان می‌نشیند.

حمیدرضا طبی‌مسرور با بیان اینکه هنرمند یک اثر را با عرق جبین می‌آفریند و آن را با سرنوشت خود گره می‌زند، ادامه داد: شهر ما تنها از خشت، سنگ و ساختمان ساخته نشده است و نیازمند روح هنری و لطیف است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در زندگی ماشینی به روح هنرمند نیاز بیشتری حس می‌شود، خاطرنشان کرد: بدون تردید فراموشی هنر باعث ایجاد ناهنجاری اجتماعی خواهد شد، ما به دنبال این هستیم تا از نگاه هنرمندان و اهالی فرهنگ در سیما و منظر شهری استفاده کنیم.

پیچیده کردن مسائل ساده

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز خطاب به اهالی فرهنگ و هنر حاضر در صحن شورا گفت: توجه به انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری باید در بودجه شهرداری دیده می‌شد که از آن غفلت شده است.

محمدرضا الیاسی با بیان اینکه ما متخصص پیچیده کردن مسائل ساده هستیم، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود شهرداری حداکثر استفاده را برای کمک به ارتقای فرهنگ و هنر شهر برد و فرهنگسراهایی که استفاده نمی‌شود را به انجمن‌های ادبی، فرهنگی و هنری سپرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار