خون بند ناف فرزندان خود را برای سلامتی آن‌ها در آینده پس‌انداز کنید

مدیر دفتر بانک خون بند ناف استان ایلام گفت : خون بند ناف فرزندان خود را برای سلامتی آن‌ها در آینده در واقع پس‌انداز می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ 10 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ بلوچی بیان داشت : بند ناف نوزاد و جفت ارگان‌هایی برای تبادل مواد غذایی بیین جنین و مادر است که بعد از تولد نوزاد به‌عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود، امروزه معلوم شده خون بند ناف سرشار از سلول‌های بنیادی است که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های خونی لاعلاج از قبیل سرطان‌های خونی، کم‌خونی‌های مادرزادی، اتیسم، فلج مغزی، تلاسمی، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود :   والدین در زمان تولد نوزادشان باید این فرصت را غنیمت بشمارند  و سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد را ذخیره کنند. نمونه خون بند ناف نوزاد در روز زایمان گرفته می‌شود و همان روز به مرکز نگهداری در تهران ارسال می‌شود و پس از آزمایش‌های لازم و جداسازی سلول‌های بنیادی، در تانک‌های مخصوص برای مدت طولانی فریز و نگهداری می‌شود.

بلوچی ادامه داد : دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان در ایلام زیر نظر جهاد دانشگاهی واحد استان آماده است این خدمت را به هم‌استانی‌ها ارائه کند و برای این منظور باید در هفته ۳۳ بارداری با مراجعه یا تماس راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار