۱۸ نقطه پرحادثه در راه‌های ارتباطی زنجان اصلاح شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از رفع و اصلاح ۱۸ نقطه پرحادثه در راه‌های ارتباطی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱ 07 July 2024

به گزارش «تابناک زنجان»، اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه کارگروه زیربنایی استان با بیان اینکه شناسایی مناطق مستعد حادثه استان در گام اول اقدامات این اداره کل قرار دارد، افزود: پس از این کار، نسبت به رفع این نقاط با هدف کاهش تصادفات اقدام و در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جهت اصلاح این نقاط در تمامی شهرستان‌های استان اهتمام شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ نقطه پرحادثه رفع شد که هفت نقطه مصوب کشوری و ۱۱ نقطه پرتصادف و مستعد تصادف نیز از پروژه‌های ابلاغی سازمان با هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار بود که رفع و اصلاح شد.

اسماعیلی اجرای ارتقای ایمنی آزادراه زنجان - قزوین را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: تجهیز به بلوک مفصلی در راستای ارتقای ایمنی آزادراه زنجان- قزوین انجام و طی چند قرارداد باجداسازی لاین رفت و برگشت با بلوک مفصلی صورت گرفت.

وی گفت: اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال بود و مسیرهای رفت و برگشت این اتوبان به طول ۱۰۵ کیلومتر جدا سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اجرای ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط‌کشی با اعتباری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال، همچنین خط‌کشی سرد، تعمیر و نصب گاردریل، احداث روشنایی طولی، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی، علایم اخطاری و انتظامی و مسیر نما را از دیگر اقدامات در حوزه توسعه ایمنی راه‌ها برشمرد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار