مشارکت ۵۷.۳ درصدی مردم زنجان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ثبت شد

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان زنجان گفت: مردم استان به ندای رهبر معظم انقلاب برای مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری لبیک گفتند و مشارکت ۵۷.۳ درصدی آنها در دور دوم این رویداد مهم سیاسی ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴ 06 July 2024

به گزارش تابناک زنجان، ولی الله رحیمی در این باره افزود: آمار مشارکت در این مرحله نسبت به دور نخست بیش از ۱۱ درصد و نسبت به دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ بیش از چهار درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک هزار و ۴۳۸ نقطه و محل در استان برگزار شد، گفت: با تجمیع آرا در شهرستان های استان، آقای مسعود پزشکیان ۲۹۶ هزار و ۸۷ رای و آقای سعید جلیلی ۱۸۴ هزار و ۷۷۷ رای کسب کردند.

این مسوول اضافه کرد:برای برگزاری باشکوه، سالم و رقابتی این انتخابات، همه دستگاه ها و ظرفیت های موجود به کار گرفته شد و باید از زحمات تمامی دست اندرکاران انتخابات در استان قدردانی کنیم.

به گفته وی، میزان مشارکت مردم استان زنجان در دور دوم، تکمیل کننده مراسم باشکوه تشییع و تدفین شهدای خدمت به ویژه آیت الله شهید رئیسی شد.

با برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی رئیس جمهور منتخب مردم شد و سعید جلیلی نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای کسب کرد.

میزان مشارکت مردم ایران اسلامی در این مرحله از انتخابات ، ۴۹.۸ درصد اعلام شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار