آمادگی گمرکات کرمانشاه برای راه‌اندازی گمرک اختصاصی در راه آهن

مدیرکل گمرک کرمانشاه از آمادگی حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه برای راه اندازی گمرک اختصاصی در راه آهن کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 15 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده در دیدار با مدیرکل منطقه‌ای راه آهن اراک و کرمانشاه، اظهار کرد: هدف این دیدار استفاده از ظرفیت‌های راه‌آهن استان کرمانشاه در راستای توسعه و افزایش مبادلات تجاری استان کرمانشاه است.

وی افزود: مرزهای استان کرمانشاه دارای پتانسیل بالا است و نقش مهمی در توسعه و رونق بخشی به اقتصاد منطقه دارد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه دارای پنج مرز فعال با کشور عراق است و گمرکات این استان نیز همواره در صادرات کالا به عراق نقش مهمی داشته است.

وی گفت: در ٩ ماهه سال‌جاری نیز در صادرات کالا به این کشور گمرکات کرمانشاه رتبه نخست را در بین دیگر گمرکات کشور از آن خود کرده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: استفاده از ظرفیت های ریلی و بهره‌گیری از پتانسیل راه آهن کرمانشاه در رویه‌های صادرات و ترانزیت، به رونق اقتصاد و افزایش حجم مبادلات تجاری استان کمک می‌کند.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با بیان اینکه کمک به افزایش حجم تجارت خارجی استان از برنامه گمرکات است، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای کمک به ایجاد گمرک اختصاصی در راه‌آهن کرمانشاه در صورت فراهم شدن بسترهای مورد نیاز را داریم.

در این نشست سعید ترکی، مدیرکل منطقه‌ای راه آهن اراک و کرمانشاه از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی و مزیت و نقشی که راه‌آهن استان در جا به جایی کالا می‌تواند داشته باشد مطالبی را بیان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار