ییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از بستری ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری در استان نسبت به روزهای آغازین موج پنجم کرونا حدود هفت برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۸۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 11 August 2021

مجید شیرانی افزود: تعداد بیماران سرپایی، بیماران بدحال بستری و تعداد فوتی‌ها نیز در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و این در حالی است که هنوز به قله موج پنجم نرسیده‌ایم و طی روزهای آینده این تعداد همچنان در حال افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: روزانه بیش از یک هزار بیمار مشکوک و مبتلای قطعی به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه می‌کند که بسیاری از این مراجعان درگیر ابتلای خانوادگی و فامیلی هستند و در دورهمی‌ها شرکت کرده‌اند.

شیرانی با اشاره به شناسایی ۶۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: ۵۹۳ مورد از این بیماران تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و ۹۰ بیمار نیز بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۲۵۵ نفر رسید.

شیرانی با تاکید بر اینکه تعداد نیروی انسانی و تجهیزات درمانی موجود متناسب با تعداد بیماران مبتلا به کرونا نیست، خاطر نشان کرد: تلاش شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت بخش‌های غیرکرونایی و متوقف کردن جراحی‌های غیراورژانسی نیاز به تخت را تا حدی برطرف کرد اما کادر بهداشت و درمان پس از حدود ۱۸ ماه تلاش شبانه‌روزی، بسیار فرسوده و خسته هستند و بی‌شک این موضوع می‌تواند چالش‌آفرین باشد.

وی همچنان از مردم استان تقاضا کرد تا از برپایی دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند و در مراودات خود در سطح جامعه نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بیش از پیش اهتمام ورزند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۰ مرداد) ۱۶۹ هزار و ۷۲۸ مورد نمونه‌گیری شخیص کرونا در استان انجام شده است که بر اساس آن ۶۰ هزار و ۷۱۳ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شد.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار