سرپرست مخابرات منطقه همدان از پوشش دهی ۷۱۳ سایت مخابراتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۱۳ سایت در استان وجود دارد که نقاط شهری، جاده‌ای و روستایی را پوشش می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹ 08 July 2021
پوشش دهی ۷۱۳ سایت مخابراتی در استان همدان/  تمامی شهر‌های استان دارای پوشش ۴G است
سرپرست مخابرات منطقه همدان از پوشش دهی ۷۱۳ سایت مخابراتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۱۳ سایت در استان وجود دارد که نقاط شهری، جاده‌ای و روستایی را پوشش می‌دهند.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی گرزین با اشاره به برخی اقدامات شرکت مخابرات استان در چند سال اخیر، افزود: پوشش سیار استان از دو بخش شامل سایت‌های شبکه همراه و پوشش جاده تشکیل شده است.

 وی اشاره‌ای به مشکلات سال‌های قبل استان در زمینه ارتباطات سیار از قبیل تداخل شبکه‌ای وفرکانسی و دسترسی به همراه اول کرد و یاد آور شد: تعداد ۲۶۵ سایت GSM جمع آوری و به همراه اول منتقل شد که اکثر این سایت‌ها ۲G بودند. 

گرزین تصریح کرد: در حال حاضرسه تکنولوژی ۲G، ۳G، ۴G را دراین سایت‌ها تامین می‌شوند، اما به دلیل عدو قابلیت پشتیبانی برخی گوشی‌ها از اینترنت G۴ همچنان اینترنت ۲G پوشش داده می‌شود. 

سرپرست مخابرات همدان، افزود: پس از بهینه سازی سایت‌ها در سال ۹۷ که رضایت عموم را به دنبال داشت در اواسط سال ۹۸ پروژه فاز ۸ سیار شهری و روستایی شروع شد که همزمان با ایجاد سایت‌های جدید بود.

گرزین با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱۳ عدد سایت در استان وجود دارد، اظهار داشت: در سال ۹۸ موفق شدیم تکنولوژی ۲G را به ۳G و همچنین ۳G را به ۴G ارتقا دهیم لذا همه شهر‌های استان دارای پوشش ۴G هستند و ۹۷.۵ درصد روستا‌های استان نیز زیر پوشش سایت‌های همراه اول قرار دارند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: علیرغم مشکلات متعدد و با توجه به مشکلاتی که در زیر ساخت‌ها وجود داشت خوشبختانه با همت و توان بالای همکاران در بحث فنی توانستیم به تعهدات خود که در سفر آقای وزیر ایجاد شده بود در موعد مقرر عمل کنیم که می‌توان گفت رضایت نسبی را در استان به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه در شهر همدان نیز بهینه سازی انجام شد، خاطر نشان ساخت: افزایش سرعت پهنای باند دربحث تلفن سیار ۴G به شرایط مطلوبی رسید و حتی در دورترین نقاط هم بالای ۱۰۰ مگ دریافتی داریم.

گرزین یکی از مشکلات در شهر‌ها را در بحث پوشش تلفن سیار افزایش ارتفاء ساختمان‌ها دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در شهر همدان داریم افزایش سطح ارتفاء ساختمان هاست، دکل‌های مخابرات پایین‌تر از این ساختمان‌ها قرار دارد لذا برای حل این مشکل باید ارتفاء دکل‌ها افزایش داده شود که عملا در برخی مناطق امکان پذیر نیست و راه دوم استفاده دکل‌ها پشت بام‌های مرتفع است که درهمدان از این موضوع استقبال نمی‌شود. 
 
سرپرست مخابرات استان همدان، بیان داشت: امواج مخابراتی در جهان استانداردسازی شده و در ایران نیز این استاندارد وجود دارد و بنابراین ما پیشنهاد به مقام عالی استان داده ایم که از پشت بام‌های اداری و بانک‌ها و ارگان‌ها استفاده کنیم که هم در آمد زایی برای آن‌ها شود و ما هم بتوانیم دکل‌های BTS را در این مکان‌ها نصب کنیم و مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند برای توسعه آتی استان در این امر یاری گر مخابرات باشند، تاکید کرد: ارتباطات فرهنگ یک جامعه را می‌سازنند و ما در آینده نزدیک برای پهنای باند بیشتر و به سمت تکنولوژی ۵G حرکت خواهیم کرد بنابراین با آگاه سازی مردم می‌توان از مشکلاتی که در آینده به وجود می‌آید، جلوگیری کرد.

گرزین در بخش دیگر سخنان خود، اظهار داشت: هر چه تکنولوژی ارتقاء یابد، فاصله بی تی اس‌ها کم می‌شود واین فرهنگ باید در سطح شهر ایجاد شود که برای اینکه اپراتور‌ها بتوانند زیرساخت‌ها را توسعه بدهند، لذا همکاری مردم با ما صد در صد لازم است.

گرزین در ادامه با بیان اینکه در یکسال گذشته اپراتور‌ها نتوانسته اند توسعه داشته باشند، یادآور شد: به دلیل وجود تفکرات غلط در بین مردم و مشکلاتی که برخی ارگان‌ها داریم اپراتور‌ها نتوانسته اند توسعه یابند.

وی افزود: اداره کل استاندار همدان همکاری خوبی در این زمینه داشتند و با دستوری که از جانب این سازمان صادر شد نیازی به اخذ اینگونه مجوز‌ها نیست.

گرزین با اشاره به اینکه امروز ارتباطات حرف اول را در جهان میزند، خاطر نشان ساخت: مشکل دیگری که وجود دارد بحث اجاره بهای بالای ملک و فضا برای سایتهاست که همدان بالاترین نرخ را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در استان همدان ۵۷۰ هزار مشترک فعال تلفن ثابت داریم که اکثرا روی بستر سیمی قرار دارند و برای توسعه باید همه زیر ساخت‌ها به روز شود.

سرپرست مخابرات همدان با بیان اینکه در تلفن ثابت سوییچ‌ها قدیمی است، یاد آور شد: این تجهیزات قدیمی باید از رده خارج شوند و در سیستم جدید کافه نوری‌ها جایگزین می‌شوند و یکی از معضلات همدان بحث کافه نوری‌ها است که از آن استقبال نمی‌شود ولازم به ذکر است با افزایش این کافه نوری‌ها سرعت ارتباط بیشتر و استفاده از کابل‌های مسی کاهش یافته و خدمات بیشتر رضایت بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

گرزین با اشاره به دیگر امکانات شرکت مخابرات گفت: اگر مردم از سامانه‌های وب استفاده کنند دسترسی آسان تری به خدمات مخابرات خواهند داشت.

در پایان این نشست رییس حراست مخابرات استان همدان نیز با اعلام سامانه ۲۰۲۱ خواستار همکاری مردم در زمینه سرقت‌های تجهیزات شد و گفت: مردم به جهت پیشگیری از سرقت‌ها و به محض مشاهده هر گونه سرقت می‌توانند با شماره ۲۰۲۱ تماس گرفته و اطلاع دهند.

کاظمی یادآور شد: ما باید بیشتر با مردم ارتباط داشته باشیم و مردم نیز در نگهداری شبکه‌ها کوشا و مخابرات را در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار