مدیر عامل صندوق کارآفرین امید کشور؛
مدیر عامل صندوق کارآفرین امید کشورگفت: در طول ۸ سال گذشته بالغ ۱۳ هزار میلیارد تومان حمایت مالی از مجموع کسب و کارهای خرد و کوچک به ویژه در مناطق روستایی کشور انجام شده است.
کد خبر: ۹۷۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 06 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  اصغر نوراله زاده در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار داشت : در این مدت، نزدیک ۸۵۰ هزار طرح و فرد با توجه به مقیاس کسب و کار، کارگاه و نوع محصول تولیدی مورد حمایت قرار گرفته اند، ابراز کرد: برخی از این حمایت ها در راستای تثبیت فعالیت ها و کسب و کارها بوده است که در شرایط اقتصادی کشور اگر این حمایت های انجام نمی شد همان فرصت های شغلی موجود نیز در معرض خطر قرار داشت.

وی بیان کرد: بخشی از این حمایت ها در راستای حفظ وضع موجود کسب و کارها، ارتقای سطح تولید و افزایش اشتغال بوده است و برخی دیگر از این حمایت ها نیز در راستای ایجاد فرصت های شغلی جدید بوده است، در این راستا بالغ بر یک میلیون نفر در این حمایت ها در کشور تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدیر عامل صندوق کارآفرین امید کشور گفت: در مناطق کوچک و شهرهای کمتر برخودار اقدام به این نوع نظام تامین مالی یکی از طرح هایی است که نقش موثری می تواند در توسعه این مناطق داشته باشد، با وجود اینکه حجم حمایت های کوچک است اما اثرگذاری این حمایت ها بسیار زیاد بوده و با حمایت های مختصر اثرگذاری بسیار زیادی در زندگی مردم این مناطق حاصل شده است.

نوراله زاده با اشاره به تصویب قانون اشتغال پایدار روستایی که از سال ۹۷ شروع شده است، ابراز کرد: هم اکنون آثار این حمایت ها مشخص می شود و امروز یکی از طرح های بزرگ اشتغالزایی پایدار روستایی در استان ایلام به بهره برداری رسیده است که در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک، توجه به مناطق کمتر برخوهم از لحاظ سطح منابع مالی و هم تسهیل در تامین منابع مالی بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین تمرکز ما در این حمایت ها بر طرح های متناسب با مزیت های رقابتی در مناطق مختلف بوده است، هر طرحی که از این ویژگی برخوردار بوده جزو اولویت های تامین منابع مالی صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است، مرحله دوم حمایت ها، بحث فراوری و بسته بندی محصولات بوده است که امکان اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتری داشته اند و با نگاه اینکه زنجیره تکمیل محصولات را تکمیل کنیم، این موارد در محور سیاست های تامین مالی صندوق قرار گرفته است.

مدیر عامل صندوق کارآفرین امید کشور افزود: در محور تجهیز منابع نیز با دستگاه هایی که به نوعی متولی حوزه تامین مالی و توسعه کسب و کارها بوده اند تعامل ایجاد شد و از نهادی های غیردولتی، بنیادهای مختلف و سایر نهادهای دیگر و دستگاه های اجرایی از جمله وزارت رفاه و تامین اجتماعی با مشارکت در تامین منابع به صورت مشترک، طرح های زیادی در راستای اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی انجام شده است.

نوراله زاده یادآور شد: سال گذشته با بنیاد برکت تفاهم نامه ای منعقد شد که یکی از کارهای بسیار خود در حوزه اشتغالزایی پایدار در مناطق روستایی کشور بوده است و تسهیل خوبی در زمینه ایجاد اشتغال زایی صورت گرفت که در این راستا ۴۱ میلیارد تومان در در استان ایلام برای ۱۲۰۰ طرح تامین مالی شد که محور اصلی این طرح ها، معیشت محور بوده و زندگی ها خیلی از افراد مناطق روستایی با تامین مالی کسب و کارهای خورد متحول شده است.

وی ابراز کرد: استان ایلام ظرفیت های خوبی در حوزه نوار مرزی وفعالیت های بازرگانی و گیاهان دارویی و بحث گزدشگری دارد که صندوق کارآفرینی امید با تمرکز بر این سه حوزه، از طرح های با محوریت این سه بخش حمایت مالی می کند.

مدیر عامل صندوق کارآفرین امید کشور خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام برگزار شده، مقرر شد که اعتبار ویژه ای با همکاری وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی به استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار مازد بر اعتبارات جاری است و تلاش می شود ک تا پایان سال به صورت هدفمند طرح های مختلفی سیاستگزاری شده و مورد حمایت قرار گیرند.

وی در پایان گفت: امروز نیز شعبه صندوق کارآفرینی امید در شهرستان بدره با همکاری بنیاد برکت افتتاح شد که به طور قطع نقش مهمی در راستای حمایت از طرح های اشتغالزایی در این شهرستان خواهد داشت./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار