خطاب به سردار اشتری و مسئولان امنیتی و قضایی
اما مسئله مهم این است که چرا اعتراضات و درگیری های مقابل فرمانداری، باید به منطقه مسکونی دولت آباد شهر یاسوج کشیده شود ؟!
کد خبر: ۹۷۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹ 23 June 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پدرام ئیلانی-روزنامه نگار  طی یادداشتی نوشت : انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 28 خردادماه 1400 توسط عوامل اجرایی دولت و نهادهای نظارتی و امنیتی برگزار شد.
پس از برگزاری این انتخابات، نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج از سوی عوامل مستقر در فرمانداری بویراحمد منتشر شد و همه شهروندان، چه آنها که نامزدهای مورد نظرشان پیروز انتخابات پارلمان شهری اعلام شده بود و چه آنها که نتوانسته بودند آراء لازم را کسب کنند، نتیجه این انتخابات را پذیرفته بودند. اما یک روز بعد از سوی عوامل فرمانداری نتایج دیگری منتشر شد که تعجب همگان را برانگیخت و سبب شد که عده ای از شهروندان نسبت به نتایج ثانویه اعتراض کنند.
معترضان به این نتایج که چاره را در تجمع مسالمت آمیز در مقابل فرمانداری و ارائه اعتراضات خویش به فرماندار بویراحمد و عوامل اجرایی یافته بودند، مقابل فرمانداری بویراحمد تجمع کردند که متاسفانه به دلایل مختلف و بعضاً نامعلومی این اعتراض مسالمت آمیز به درگیری مقابل فرمانداری ختم شد.
رسیدگی به این موضوع وظیفه قانونی استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد و ریاست ستاد انتخابات، معاون سیاسی و امنیتی، فرماندار شهرستان بویراحمد، مقام های نظارتی و امنیتی استان و شهرستان می باشد و این مهم و قضاوت و نتیجه گیری را به عهده خودشان می گذاریم، خود دانند و مُرّ قانون و وجدان شان.
اما مسئله مهم این است که چرا اعتراضات و درگیری های مقابل فرمانداری ، باید به منطقه مسکونی دولت آباد شهر یاسوج کشیده شود و از این جا به بعد روی سخنم با فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، سرتیپ پاسدار حسین اشتری است.
بعد از ظهر روز یک شنبه 30 خردادماه 1400 نیروهای تا بُن دندان مسلح نیروی انتظامی با محوریت یگان موتوری و زرهی وارد خیابان های خلوت دولت آباد می شوند و شروع به تیراندازی هوایی، ایجاد سر و صدا ناشی از آژیرهای خودروهایشان و جیغ و داد می کنند و شهروندانی که در منازلشان در حال استراحت بودند را در آن هوای گرم به جلوی درب منازل می کشانند!
این شهروندان بی خبر از موضوع و صرفاً محض کنجکاوی و پاسخ به چرایی آلودگی صوتی ایجاد شده، به جلوی درب خانه هایشان کشانده می شوند و متاسفانه از سوی نیروی انتظامی مورد حمله قرار می گیرند و ادامه ماجرا توضیح واضحات است و نحوه برخورد این نیروهای نظامی با شهروندان در فیلم های منتشر شده در فضای مجازی مشهود و قابل مشاهده است. ایجاد رعب و وحشت، سنگ پرانی ها، تیراندازی هوایی ، رژه و مانورهای موتوری و زرهی، برخورد نامناسب و به دور از متانت و ادب با بانوانان و سایر ساکنان دولت آباد از جمله مواردی است که مستندات آن در فضای مجازی درحال دست به دست شدن هستند.
سردار اشتری عزیز ، در سال 1395 و پس از طی تحصیلات تکمیلی ام، من نیز همچون همه ی جوانان این مرز و بوم لباس مقدس سربازی بر تن نمودم و عازم "پادگان آموزشی مالک اشتر" اراک شدم، دوران آموزشی را در سرمای استخوان سوز دی ماه و بهمن ماه آن سال پشت سر نهادم. بخاطر دارم که در آن روزهای سرد و یخ بندان به پادگان ما آمدید و یکی از مراسمات باشکوه صبحگاهی را در مقابل شما به اجرا گذاشتیم. آن روز شما خطاب به من سرباز و همه آنهایی که آن لباس مقدس را به تن داشتند، فرمودید: شما سربازان، حافظان مال و جان و ناموس و شرف و امنیت این مرز و بوم هستید و باید تا پای جان از آنها محافظت کنید و اجازه ندهید احدی به آنها تعرض کند و ادامه دادید که لباسی که بر تن دارید "مقدس" است، مبادا در این لباس کاری کنید و یا فعلی را مرتکب شوید که "قداست این لباس"، لکه دار شود. سردار عزیز، منِ سرباز آن روز فرموده های شما را آویزه گوش خود کردم و تا لحظه ای که خدمت مقدس سربازی را به پایان رساندم، اجازه ندادم آن لباس مقدسی که بر تن داشتم آلوده شود.
فرمانده محترم نیروی انتظامی ، امروز متاسفانه عده ای از نیروهای نظامی تحت امر شما که آن لباس مقدس را به تن دارند، بر مردم و شهروندانی که نه معترض، نه اغتشاشگر و نه در مقابل جایی تجمع کرده بودند، اسلحه کشیده و بی گناهان را نشانه رفتند و عده ای را که بی خبر از همه چیز به منظور کنجکاوی و پاسخ به چرایی سر و صداهای ایجاد شده توسط نیروی انتظامی به جلوی درب منازل آمده بودند را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کرده اند. با زنان و شهروندان غیرآشوبگر برخورد نامناسب داشته اند. آن لباس مقدس روز یک شنبه 30 خردادماه مقابل چشم شهروندان و لنز دوربینها لکه دار شده است.
امروز ترس آن می رود ساکنان دولت آباد یاسوج و بسیاری از شهروندان ایرانی که آن فیلم ها را دیده اند، نه تنها از دیدن فردی در آن لباس احساس امنیت نکنند، بلکه احتمالا به خود می لرزند و با خود گمان می کنند که مبادا با ما نیز چنین برخوردی شود! آنها دچار سرخوردگی شده اند و بیم آن می رود که دیگر حلقه ی اعتمادی نباشد که به آن چنگ زنند ودر رویارویی با مصیبت ها از گزند حوادث به آن پناه ببرند. سردار، اجازه ندهید ساحت آن لباس مقدس لکه دار شود. با عوامل دخیل در برخورد بی جا با شهروندان بی گناه برخورد مناسب کنید تا لکه ایجاد شده بر "ساحت مقدس آن لباس" زدوده شود و مردم با دیدن آن لباس احساس امنیت کنند.
ساکنان دولت آباد از ابتدای انقلاب تاکنون همواره پای در رکاب سَمَندِ انتخابات های متعددی فشرده اند و هرگز نسبت به هیچ انتخابتی بی تفاوت نبوده اند و همواره تلاش کرده اند تا در تعیین سرنوشتشان مشارکت داشته باشند و تاریخ گواه این ادعا است. این مردم در راه دفاع از کیان این مرز و بوم کهن جان فشانی ها کرده اند و شهید داده اند، آنها اغتشاشگر و آشوبگر نیستند. از سردار محترم، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ریاست محترم قوه قضائیه کشور و استان انتظار است که با مسببین اخلال در آرامش مردم و همه آن کسانی که با شهروندان برخورد نامناسب کرده اند برخورد مناسب و از ساکنان دولت آباد و همه شهروندانی که دچار ترس و اضطراب شده اند دلجویی شود تا اعتماد مردم نسبت به نظام و عدالت حفظ شود.
من الله توفیق

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق محرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
سلام و خداقوت
درود بر شما جناب ایلانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار