کد خبر: ۹۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 19 September 2015
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از اجرای طرح آموزش پیشگیری از تخریب اراضی عمومی و منابع طبیعی به شهروندان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوطالب اصغری ظهر امروز در جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان با اشاره به آغاز فعالیت کارگروه‌های حقوقی و فرهنگی این سازمان در استان اظهار کرد: کارگروه‌های مذکور در حال برنامه‌ریزی بررسی مشکلات مختلف حقوقی و فرهنگی در گیلان هستند.

وی از اجرای طرح آموزش پیشگیری از تجاوز به اراضی عمومی و منابع طبیعی به شهروندان در گیلان خبر داد و افزود: طرح مذکور توسط کارگروه حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان ارائه شده و در تمام شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

اصغری با تاکید بر جلوگیری از تجاوز به انفال عمومی به‌ویژه کوهپایه‌ها و جنگل‌ها توسط افراد سودجو، بیان کرد: جلسه‌های اطلاع‌رسانی پیشگیری از جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در مساجد مناطق مختلف برگزار می‌شود و وکلا و حقوقدانان سازمان بسیج حقوقدانان استان این امر را به عهده دارند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان احیای معروف‌ها در جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: اجرای طرح مذکور در راستای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی اطلاع‌رسانی حقوق شهروندی براساس نیازسنجی توسط سازمان بسیج حقوقدانان گیلان در حال انجام است.

اصغری از ارائه طرح فعالیت یک کارشناسی حقوقی در هر کدام از مساجد گیلان خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی سایت پاسخگویی حقوق شهروندان از جمله برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان گیلان است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان با اشاره به معضل اجتماعی طلاق، اظهار کرد: توجه ویژه به خانواده در راستای پیشگیری از طلاق از برنامه‌های کارگروه حقوقی سازمان مذکور است.

وی در ادامه به 12 آذر ماه سالروز تصویب قانون اساسی و تشکیل سازمان بسیج حقوقدانان در کشور اشاره کرد و افزود: سالانه همایشی در راستای سیاست‌های کشور در گیلان برگزار می‌شود و امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی همایش اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق در گیلان پیش‌بینی شده است.

اصغری زمان برگزاری همایش مذکور را 12 آذر ماه امسال در شهر رشت خواند و بیان کرد: مقام معظم رهبری به مسئولان تاکید کردند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقشه راه است و روش پیمودن این مسیر را متذکر شدند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان بر تاثیرگذاری و حساسیت جامعه به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: نارسایی قوانین مانع از تولید در همایش مذکور اطلاع‌رسانی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار