تابناک- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در وبینار کشوری روز ملی جمعیت گفت: طرح جوانی جمعیت برای خانواده هایی است که دوستداران فرزندآوری هستند یا زنانی که نابارور می‌باشند، ولی امکان رفع مشکل خود آن را ندارند. 
کد خبر: ۹۶۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 19 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، ابراهیم رضایی افزود: دوره باروی دهه ۶۰ درحال گذار است و این طرح می خواهد به فرزند آوری این نسل و بعد از آن کمک کند. از طرفی در برنامه ششم منابع مالی طرح در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در قالب این قانون در چند بخش طرح حکم شده‌است که در این قالب هفت حکم در حوزه مسکن، ۱۴ حکم در عرصه تسهیلات شغلی، ۱۰ حکم در حوزه بهداشت و درمان، ۶ حکم در حوزه مشوق‌های مالی، ۱۴ حکم در حوزه فرهنگی و ۷ حکم در حوزه آموزشی صادر شده‌است.

رضایی افزود: تشکیل ستاد ملی جمعیت نخستین بخش این قانون است که متشکل از چکیده‌ای از متخصصان و مسئولان مهم کشوری است و ریاست آن را رئیس جمهوری در بالاترین سطح اجرایی کشور به عهده دارد و بیشتر وزیران در آن عضویت دارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این راستا تسهیلات خرید مسکن، اولویت قرار دادن استخدام افراد متاهل در دستگاه‌ها، حمایت از امنیت شغلی مادران در زمینه مرخصی زایمان، تولیدات فرهنگی در زمینه افزایش باروری، حمایت‌های بیمه‌ای، تشویق زایمان طبیعی و حمایت از والدین دارای فرزندان دوقلو برخی از زمینه‌هایی است که در این قانون برای تحقق افزایش نرخ رشد جمعیت مورد توجه قرار گرفته و اعتبار لازم برای اجرای آن نیز پیش‌بینی شده‌است.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مسئولان و مردم باید اجرای ۱۰۰درصدی این قانون را  مطالبه کنند تا رشد متناسب و مطلوب جمعیت محقق شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار