مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: 25 درصد درآمدهای مالیاتی استان اردبیل متکی به مالیات بر حقوق است که رقم بالایی را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 09 September 2015

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم مظفری صبح امروز در همایش مسئولان بازرسی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در استانداری اردبیل اظهار کرد: 25 درصد درآمدهای مالیاتی استان اردبیل متکی به مالیات بر حقوق است که رقم بالایی را شامل می‌شود.

وی افزود: 7 درصد درآمدهای مالیاتی ما نیز از محل مالیات بر مشاغل است اما همچنان در کشور از نبود طرح جامع مالیاتی رنج می‌بریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل یادآور شد: اگر این طرح سال آینده اجرایی و عملیاتی شود دیگر گریز و فرار مالیاتی بی‌معنا خواهد بود و ما از مشاغلی که در قانون تعریف شده به موقع مالیاتمان را دریافت می‌کنیم.

مظفری با بیان اینکه در حال حاضر در کشور و استان اردبیل پرداختی‌های مالیاتی عادلانه به نظر نمی‌رسد، گفت: به غیر از کارکنان و شاغلان که دریافت مالیات از آنها به صورت مستمر و از طریق مسئولان امور مالی انجام می‌شود در سایر حوزه‌ها پرداخت مالیات با نارسایی‌های جدی روبه‌رو است.

صنعت راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی با محوریت اقتصاد مقاومتی در حال تهیه است

این مسئول اهمیت کار بازرسی و کنترل‌ها را در حوزه مالیاتی بیان کرد و یادآور شد: برای نخستین بار قرار است سند راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی تهیه و تدارک دیده شود تا در استان‌ها نیز متناسب با این سند راهبردی هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با رویکرد مناسب به انجام برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه سند راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی در هفت محور و بر مبنای اقتصاد مقاومتی تدوین شده است، بیان کرد: در 24 بندی که در این سند راهبردی مدنظر است باید همه دست به دست هم دهیم تا شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی را در به حداقل رساندن آثار تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و کاهش درآمدهای نفتی در کشور شاهد باشیم.

مظفری ادامه داد: اگر در این هفت محور تا سال 1404 هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود قطعا منابع پایدار برای کشور به دست خواهد آمد که این منابع شامل منابع پاک مالیاتی است که بدون تکیه بر درآمدهای نفتی این امر تحقق پیدا می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: ما در هفت بخش این سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهیم که شامل یکپارچه‌سازی سیستم عملیاتی و جمع‌آوری اطلاعات دقیق در حوزه نظام مالی، گمرکی، بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و ... است که در این سند بر یکپارچه‌سازی و ارتباط تعاملی آنها تاکید شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم را بیان کرد و گفت: ما با نظام دولتی بسته و محدود توفیقی به دست نمی‌آوریم بلکه ضروری است تا یک مدیریت اقتصادی باز بر مبنای حضور و مشارکت مردم تحقق پیدا کند تا شاهد گشایش بیشتر امور اقتصادی در کشور باشیم.

مظفری با بیان اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از قوانین سهل شده و در مسیر حرکت رو به جلو راهگشا است اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن کامل قانون مستمر بهبود بازار کسب و کار رقابت‌پذیری، حمایت از تولید و توانمندسازی بخش خصوصی بتوان از اقتصاد دولتی و تصدی‌گری صرف خارج شده و نظام اقتصادی پویایی را شاهد بود.                                                                                                                                               وی با بیان اینکه در نظام اداری جدید برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده است که حتی امیدواریم استعلام و روند اداری برای کسب مجوز سرمایه‌گذاران به صورت غیرحضوری و با استفاده از دولت الکترونیک بدون دسترسی کارمندان به انجام برسد، افزود: در کنار آن افزایش هم‌افزایی و همدلی تشکیلاتی در اجرای کارها و افزایش سلامت و انضباط مالی و اداری مدنظر و مورد توجه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل عنوان کرد:  اگر نظام جامع مالیاتی در کشور اجرا شود و به صورت عادلانه مردم در پرداخت مالیات مشارکت کنند قطعا تا 95 درصد جلوی فرار مالیاتی و گریز از این حوزه گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار