منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد هزینه احداث و تعریض 20 کیلومتر از مسیر گهرباران را پرداخت می‏ کند.
کد خبر: ۹۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 09 September 2015
به گزارش تابناک مازندران، رشد سریع جمعیت و توسعه روستاها در استان مازندران همگام با سال‎های پس از انقلاب اسلامی یکی از ویژگی های این خطه از کشور بوده است که بر اساس آن اغلب روستاهایی که در گذشته از کمترین امکانات بهداشتی، درمانی و راه دسترسی محروم بودند اکنون به مراکز تولید دام و طیور و محصولات کشاورزی تبدیل شده اند که می طلبد میزان امکانات این نقاط نیز همگام با آهنگ رشد اقتصادی و جمعیتی آن افزایش بیابد.
بخش ساحلی گهرباران یکی از این مناطق است که اگرچه در سال های گذشته به دلیل ایجاد مناطق مختلف صنعتی، نظامی و گردشگری در خط ساحلی آن به بخشی از شاهراه رفت و آمد منطقه شرقی مازندران به سواحل بدل شده است اما گویی این توسعه در ایجاد مراکز مختلف و افزایش جمعیت روستاها با تعریض محور دسترسی به منطقه مزین نشده و این عقب افتادگی در حوزه راه ارتباطی در سه سال گذشته 35 هموطن را به کام مرگ کشیده و تعدادی زیادی از افراد را دچار نقص عضو یا خسارات سنگین اقتصادی ناشی از تصادفات کرده است.
هرچند در سال های گذشته با اقدامات رسانه ای انجام شده بخشی از مشکلات مردم در این منطقه به اطلاع مسئولان بالادستی رسیده و مسافت اندکی از مسیر نیز به شرایط استاندارد نزدیکتر شده اما اصل ماجرا که تعریض 30 کیلومتر این محور است همچنان بلاتکلیف باقی است.
محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مسئولان پیگیری کننده این طرح اظهار داشت: در بازدیدی که دیروز به همراه معاون وزارت راه و شهرسازی از جاده گهرباران انجام دادیم مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد برای پیگیری وضعیت و ساماندهی این محور برگزار کنیم.
وی افزود: در این بازدید مقرر شد منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد هزینه احداث و تعریض 20 کیلومتر از مسیر گهرباران را پرداخت کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پروژه جاده گهرباران در سه فاز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: پیمانکار فاز نخست این پروژه در آینده نزدیک انتخاب می‌شود و عملیات احداث و تعریض جاده آغاز می‌شود.
مردم گهرباران که در سال های گذشته به صورت روزانه شاهد مرگ و میر جاده ای دوستان و اعضای خانواده خود هستند در هر فرصتی تنها خواسته خود از مسئولان را ساماندهی محور دسترسی به روستاهای خود اعلام کرده اند و باید دید اقدامات جدید مسئولان مازندرانی چه نتیجه‎ای را در بر خواهد داشت.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار