مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در دو مرحله مانور بازگشایی مدارس در استان اردبیل و در آستانه سال تحصیلی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس 16 و 25 شهریور ماه مانور بازگشایی مدارس برگزار می‌شود تا با حضور 19 اکیپ بازرسی در تمامی مناطق و نواحی نواقصات برای آغاز سال تحصیلی برطرف شده و آغاز سال تحصیلی پرشور و نشاطی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با تلاش نوسازی مدارس و به دنبال نشست مشترک فرمانداران و مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی بحث تعمیر، تجهیز و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام واحدهای آموزشی در اولویت قرار گرفته است، افزود: حتی برای تعمیر و تجهیز مدارس نیز تن‌خواه در اختیار 19 مناطق آموزشی قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: امیدواریم با تلاشی که نوسازی مدارس آغاز کرده تا آغاز سال تحصیلی واحدهای آموزشی نیمه تمام و یا نیازمند به تعمیر و تجهیز را تکمیل کرده و شاهد بهره‌برداری از آنها باشیم.

سپهری ضرورت تصویب تقویم آموزشی را در شورای آموزش و پرورش در دو مقطع اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه اعلام کرد و افزود: ما در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش که مدارس یک نوبته اداره می‌شود شاهد برگزاری کلاس‌های 8 ساعته هستیم.

این مسئول بیان کرد: در مدارس اول و دوره اول و دوم ابتدایی آغاز کلاس‌ها از ساعت 8 صبح تا 12:50 خواهد بود که مراسم آغازین و زنگ نماز نیز جزو برنامه‌های آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مدارس دو نوبته آغاز کلاس‌ها از ساعت 7:45 تا 12:35 خواهد بود و کلاس‌های نوبت عصر از ساعت 12:40 تا 17:45 برگزار می‌شود.

سپهری با بیان اینکه هیچگونه تعطیلی زمستان در تقویت آموزشی پیشنهاد نشده است، عنوان کرد: امیدواریم بر اساس تقویت آموزشی برنامه ‌آموزشی سال تحصلیی جدید اجرایی و عملیاتی شود.

وی تجلیل از دانش‌آموزان نمونه استان را در کنکور، آزمون‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی و الگوهای برتر تدریس را بیان کرد و افزود: در بهمن ما در ایام فراغت دانشجویان تجلیل از کنکوری‌ها و دانش‌آموزان برتر استان که در مجموع بیش از 200 نفر هستند برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بحث انسداد بی‌سوادی را در مبادی ورودی و از سن 6 سال بیان کرد و یادآور شد: در این زمینه همه دستگاه‌های متولی موظف شدند تا طرح انسداد بیسوادی را به انجام برسانند تا کمتر دانش‌آموزی که در سنین تحصیل از آموزش باز می‌ماند به تحصیل باز گردند.

سپهری با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آخرین آمارها تعداد کمی از دانش‌آموزان استان از چرخه تحصیل بازمانده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم نسبت به شناسایی در آموزش و نگهداشت این دانش‌آموزان اقدام اساسی انجام شود.

این مسئول آموزش پیش‌دبستانی را به صورت رسمی و غیراجباری یادآور شد و ادامه داد: در مناطق دو زبانه اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود کسب موفقیت‌های حوزه فرهنگی، پرورشی و تربیت بدنی را یادآور شد و گفت: امیدواریم در این زمینه حرکت موثری را در سال تحصیلی جدید شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار