کد خبر: ۸۴۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸ 07 May 2020

اخیرا تعداد ۱۵ بیمار (۲ تا ۱۵ سال) که بیشتر آنها تست مثبت کووید۱۹ داشتند در شهر نیویورک با علائمی شبیه به شوک توکسیک یا بیماری کاوازاکی، بستری شدند. این حالت شبیه به یک بیماری التهابی با درگیری عروق است که احتمالا با کووید۱۹ ارتباط دارد.

احتمال وجود یک سندرم شبیه به کاوازاکی در اطفال مبتلا به کووید۱۹

هیچکدام از این بیماران در شهر نیویورک فوت نکردند. همانطورکه میدانیم این بیماری در افراد مسن با علائم شدیدتر و مرگ و میر بیشتری همراه بوده است. اما این تظاهر از بیماری که در تعدادی از بیمارانِ اطفال کووید ۱۹ مشاهده شد باعث نیاز تعدادی از انها به ونتیلاتور و یا اقدام حمایتی جهت حفظ فشار خون شد. دیده شده است که در تعدادی از کودکان که ممکن است دچار التهاب عروق شده اند علائمی شبیه به شوک توکسیک بروز می‌دهند.

این نوع تظاهرات بیماری با علائمی مانند تب، راش پوستی، دل درد و استفراغ همراه بوده است.

تا امروز می دانیم که احتمالا این یک علامت نادر در جمعیت اطفال است که ممکن است با کووید۱۹ در ارتباط باشد. تا کنون مرگ و میری در اطفال با این علامت گزارش نشده است همچنین همه‌ی افراد با این علائم تست مثبت کووید۱۹ نداشتند، اما این گروه اکثرا به مراقبت های ویژه نیاز پیدا کرده اند. این شکل از درگیری در بسیاری از کشور های اروپایی نیز گزارش شده است.

متخصصین اطفال بر لزوم اطلاع رسانی به خانواده ها در مورد علائم تب، راش پوستی، دل درد و استفراغ تاکید کرده اند و لازم است در صورتی که کودکی این علامت ها را بروز داد سریعا به بیمارستان مراجعه کند.

 

https://www.nytimes.com/2020/05/05/nyregion/children-Kawasaki-syndrome-coronavirus.html

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار