معاون وزیر راه و شهرسازی در مشهد:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر، توسعه شبکه حمل و نقل مهمترین راهکار حل حاشیه نشینی مشهد است.
کد خبر: ۸۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 28 August 2015
محسن نریمان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: 18 شهر جدید در کشور بوجود می آید که دو شهر جدید بینالود و گلبهار، متعاق به مشهد است.

وی پیرامون ساخت مسکن مهر در شهر جدید گلبهار تصریح کرد: در حال حاضر، 40 هزار مسکن مهر در این شهر ساخته شده و با تکمیل این واحدها، جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر به این شهر اضافه می‌شوند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: مسکن مهر گلبهار از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا پایان سال 94، 6 هزار مسکن مهر دیگر نیز ساخته می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه حل معضل حاشیه نشینی در مشهد را گسترش حمل و نقل عنوان کرد و گفت: برای حل معضل حاشیه نشینی در مشهد، باید شبکه حمل و نقل ایجاد شود و با برنامه ریزی‌های صحیح مردم را از حاشیه شهر ها به شهرهای جدید هدایت کرد.

در ادامه این نشست خبری، محمد مقدوری، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، اظهار داشت: برای حل معضلات حاشیه نشینی مشهد نیاز به 2 هزار و 40 میلیارد تومان داریم که بخشی از این مبلغ را شهرداری و بخشی دیگر را شرکت‌های خدماتی همچون آب و فاضلاب، برق و گاز می پردازند.

وی در ارتباط با تاسیس خانه های بهداشت و پاسگاه در حاشیه شهر مشهد بیان کرد: در تلاش هستیم تا 13 خانه بهداشت و پاسگاه را در حاشیه شهر مشهد تاسیس کنیم که نیروی انتظامی استان تامین هزینه های مربوط به ساخت پاسگاه هات را بر عهده گرفته است.

مقدوری در زمینه طرح های ریلی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: قطار گلبهار-مشهد و مشهد- زاهدان و هم چنین برقی کردن قطار مشهد-تهران از جمله طرح های ریلی است که در استان دنبال می‌شوند.

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز اظهار داشت: در بسته پیشنهادی استانی، 2 هزار و 40 میلیارد تومان در بازده زمانی3 ساله برای حل مشکلات حاشیه شهر مشهد تصویب شده است و در تلاش هستیم تا این اقدامات را تا انتهای برنامه ششم توسعه به پایان برسانیم.

وی از اختصاص 160 میلیارد تومان به کال کشف رود خبر داد و افزود: 160 میلیارد تومان به کال کشف رود اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار