سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با ۴۰ درصد ظرفیت تولید سولفات سدیم در استان رتبه دوم کشور را در این بخش کسب کردیم.
کد خبر: ۸۴۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 19 April 2020

رتبه دوم معادن استان سمنان در تولید سولفات سدیم

به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل با بیان اینکه ۶۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری برای حدود ۴۲ نوع ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان ۲۳ میلیون تُن است.

وی بابیان اینکه بهره‌گیری از خدمات کارشناسان زُبده، دانشگاه‌ها و شرکت‌های مشاور و تشکل‌های صنفی بخش اکتشاف و تهیه ۲۰ ورق نقشه ۱.۲۵۰۰۰ زمین‌شناسی مناطق اولویت‌دار استان طی چهار سال از برنامه‌های اکتشافی این سازمان در سال جاری است، خاطرنشان کرد: اکتشاف نیمه تفصیلی کمربند ملی متال جنوب استان و تکمیل مطالعات ژئوفیزیک هوایی جهت ذخیره یابی پلی متال از دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه اکتشاف معادن است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بیان کرد: اهتمام ویژه به اکتشاف ذخایر استان و سرمایه‌گذاری مناسب، تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی از طریق حمایت مالی بیمه‌ای و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش، هدایت منابع مالی مکفی به سمت اکتشاف نیز در دستور کار است.

تشنه گفت: شناسایی آنومالی‌های پنهان مس در منطقه طرود-چاه شیرین، تکمیل اکتشاف و تعیین میزان ذخایر کویر حاج علیقلی برای مواد معدنی پتاس و منیزیم و انجام مطالعات اکتشاف تکمیلی ذخایر سنگ‌آهن شرق سمنان تا جنوب دامغان در دستور کار است.

وی بابیان اینکه انجام مطالعات اکتشاف تکمیلی و شناسایی پتانسیل‌های آنومالی‌های کرومیت شرق استان سمنان در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: توجه به زیرساخت‌ها ازجمله راه‌سازی و اجرای آسفالت مسیر دسترسی به معادن در پهنه استان و حمایت مالی از معادن از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان در سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار