سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان کرونای استان در بیست و دوم فروردین ماه را اعلام نمود.
کد خبر: ۸۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 10 April 2020

 
با اعلام آمار تست های مثبت روز ۲۲ فروردین ماه در کهگیلویه و بویراحمد ، دو شهرستان بویراحمد و چرام که همواره جز کانون های شیوع ابن بیماری بوده اند ، امروز هم دارای آمار افزایشی بودند اما نکته مثبت این آمار ، عدم خروج ویروس از خوشه های قدیمی بوده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد تا امروز  217 نفر شامل 119 مرد و 98 زن است.
وی بابیان اینکه از 126 نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک  7 مورد مثبت شناسایی شد، اذعان داشت: 6 بیمار شامل 3 زن و 3 مرد در بویراحمد، 1 بیمارزن در چرام شناسایی شده است.
وی خاطر نشان کرد:  هر 7 بیمار شناسایی شده در تماس با بیمار کرونایی مثبت بوده و از خوشه های قدیمی محسوب می شوند.
دکتر یزدانپناه ضمن تقدیر از حوزه بهداشت که در راستای اجرای مرحله دوم غربالگری، گفت: شهروندان در اجرای این مرحله به تماس‌های سامانه 190و 4030 پاسخ داده و با ماموران بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.   
وی تصریح کرد: بدلیل همین پایش های مداوم و همکاری مردم و تلاش شبانه روزی کادر درمان،خوشبختانه در دو هفته اخیر هیچ مرگ بیمار کرونایی در استان مشاهده و ثبت نشده است‌.
دبیر ستاد استانی کرونا از عموم مردم خواست تا همچون روزهای گذشته‌رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور را جدی بگیرند زیرا در صورتی که شهروندان ،فاصله گذاری فیزیکی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند تداوم بیماری در منطقه طولانی مدت خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار