نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 روستا در شهرستان رزن شبکه آبرسانی فرسوده دارند و 25 درصد هدررفت آب صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 26 August 2015
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 روستا در شهرستان رزن شبکه آبرسانی فرسوده دارند و 25 درصد هدررفت آب صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس؛ عطاء‌الله سلطانی‌صبور در جلسه بررسی مسائل شهرستان رزن با حضور وزیر نیرو با بیان اینکه همه عزت و کرامت جمهوری اسلامی از وجود مقدس امام رضا(ع) است، اظهار کرد: شهدای انقلاب اسوه‌های نظام هستند و همه عزت و سربلندی ما مدیون خون شهداست.

وی افزود: هرچه در وصف شهرستان رزن گفته شود ناچیز و تمام عظمت و این شهرستان مردم آن است و مزیت اول شهرستان رزن نیز این مردم هستند.

نماینده مردم رزن در مجلس ادامه داد: رزن شهر عارفان و عاشقان با تمدن قبل و بعد از اسلام است و قدمت برخی از آثار آن به بیش از 2 هزار سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن دارای 119 اثر تاریخی ثبت شده است،‌ گفت: شهرستان رزن اگر هیچ اثر تاریخی و گردشگری نیز نداشت و تنها شهیدان را داشت، ما بازهم در جهان مفتخر بودیم.

سلطانی‌صبور افزود: دلیل پایین بودن وقوع جرائم در این شهرستان پیشینه و اصالت مردم این شهرستان است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: استقبال باشکوه از رئیس جمهور بار دیگر مردمی بودن نظام،‌ مقبولیت و مشروعیت نظام و دولت را به جهانیان ثابت کرد و ارائه نامه‌ها و درخواست‌ها نیز نشان از امید مردم به دولت‌مردان است.

نماینده مردم رزن در مجلس گفت: شهرستان رزن مشکلاتی دارد که با عنایت دولت و اندک توجهی قابل رفع است و باعث امید بیشتر و ارتقای کیفی و کمی خدمات می‌شود.

وی با اشاره بحث وام‌های زلزله و مقاوم‌سازی،‌ اظهار کرد: در زلزله سال 81 اکثر شهر‌ها و روستا‌های شهرستان‌ رزن آسیب دید و 21 هزار خانه جدید نیز ساخته شد.

سلطانی‌صبور ادامه داد: در زمان اعطای وام بازسازی مساکن آسیب دیده، تلقی بر آن بود که وام‌های اعطایی بخشیده شود و بانک‌ها نیز در دریافت اقساط مردد بودند، با گذشت زمان مردم به بانک‌ها بدهکار شدند که پیگیری‌های لازم در دولت گذشته و کنونی نیز صورت گرفت.

وی افزود: هفت بانک در اعطای بانک درگیر بودند که دو بانک پذیرفتند سود دریافت نکنند و تنها اصل پول را دریافت کنند که با شرط تقسیط مورد قبول قرار گرفت.

نماینده مردم رزن در مجلس در ادامه بیان داشت: امسال به دلیل خشکسالی و سرمازدگی در بخش کشاورزی دچار آسیب 65 میلیارد تومانی شدیم که خواستار تخصیص وام، تعویق در بازپرداخت و حمایت از کشاورزان هستیم چرا که 76 درصد جمعیت شهرستان رزن در بخش کشاورزی فعال هستند.

وی خدمت بزرگ دولت را جاده مواصلاتی ساوه ـ کبودرآهنگ در کریدور شمال بخش اصلی از روستای کاج تا رزن عنوان کرد و گفت: این پروژه با پیگیری خوب مسئولان و وزیر راه انجام شده و 11 میلیارد اعتبار منفی در آن هزینه شد که برای تکمیل هفت کیلومتر باقیمانده این پروژه باید هفت میلیارد دیگر اعتبار تزریق شود.

سلطانی‌صبور تأکید کرد: پروژه جاده مواصلاتیساوه ـ کبودآهنگ پروژه زیر‌ساخت این شهرستان و بستر توسعه شهرستان رزن است.

وی همچنین خواستار اختصاص بودجه برای تکمیل برخی پروژه‌های شهرستان رزن و اختصاص اعتبار برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز،‌ تکمیل بیمارستان 150 تختخوابی، دو مرکز درمانی نوین، مرکز امدادی هلال‌احمر،‌ سالن ورزشی بانوان و چندین پروژه دیگر شد.

نماینده مردم رزن در مجلس ادامه داد: در بخش آبرسانی نیز از شهرستان‌های برتر هستیم اما در برخی روستا‌ها مشکل وجود دارد که این موضوع امنیت روانی جامعه را بر هم می‌زند.

وی با بیان اینکه تکمیل دو مجتمع آبرسانی نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار دارد، بیان داشت: 30 روستا در شهرستان رزن شبکه آبرسانی فرسوده دارند و 25 درصد هدر رفت آب صورت می‌گیرد.

سلطانی‌صبور افزود: آب شرب در 14 روستا با تانکر آبرسانی ‌می‌شود و در برخی روستا‌ها نیز آب چشمه‌ها در آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید تدابیری اندیشیده شود.

نماینده مردم رزن در پایان خواستار حل مشکل ازدواج جوانان در این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: اعطای وام در این شهرستان با کندی انجام می‌شود و خواستار سرعت در این بخش هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار