دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی:
دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: متاسفانه واحدهای مسکن مهر استان به‌ویژه در شهر جدید گلبهار هنوز از کمبود امکانات روبنایی و زیربنایی رنج می‌برند و بسیاری از مردم به‌همین دلیل از تحویل گرفتن این واحدها سر باز می‌زنند.
کد خبر: ۸۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 22 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، ناصر توکلیان‌فر در نشست خبری در پاسخ به سوال شهرآرا در‌خصوص کم‌کاری برخی تعاونی‌ها در‌خصوص تکمیل واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: این سخن درست است که بیشترین اعتراضات و شکایات مردمی از تعاونی‌هایی بود که ساخت واحدهای مسکن مهر استان را برعهده داشتند اما باید به این نکته توجه کرد که شرایط اقتصادی از سال‌٩١ به‌وجود آمد و روی کند‌شدن روند تکمیل این واحدها تاثیر بسزایی گذاشت.

وی با بیان اینکه بالغ بر٥٠‌هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر بر عهده تعاونی‌های مسکن بود، تصریح کرد: از این تعداد تنها بین ٢هزارو٥٠٠ تا ٣‌هزار واحد از تعاونی‌های کم خلأ به انبوه‌سازان واگذار شده است.

توکلیان‌فر با بیان اینکه هنوز متاسفانه مشکلات زیربنایی و روبنایی در مناطق مربوط به مسکن مهر به‌ویژه در گلبهار وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه در‌حال‌حاضر واحدهای مسکن مهر از این کمبود امکانات رنج می‌برند و واحدهایی وجود دارند که تکمیل شده‌اند اما به‌دلیل این کمبودها استقبال برای حضور در این واحدها کم است.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از مشکلات مسکن استان جانمایی نادرست این واحدها به‌ویژه برای شهر مشهد بوده است به‌عنوان مثال در شهر بینالود استقبال برای حضور در واحدهای مسکن بسیار ضعیف است.

توکلیان‌فر از اختصاص رتبه نخست خراسان رضوی در حوزه ایجاد تعاونی در سطح کشور خبر داد و افزود: خراسان رضوی از ابتدای امسال تا ٢٨‌مرداد با ثبت ١٠٩ تعاونی توانست رتبه نخست در حوزه ثبت تعاونی در سطح کشور را به‌دست آورد این در حالی است که در سطح کشور تا روز گذشته هزار‌و‌٣٧ تعاونی در سامانه وزارت تعاون به ثبت رسیده است.

توکلیان‌فر افزود: از ١٠٩تعاونی به ثبت رسیده در سامانه وزارت تعاون، ٤٤شرکت تعاونی خدمات، ٢٩شرکت تعاونی‌ کشاورزی، ١٥شرکت تعاونی اقتصادی و مابقی شرکت تعاونی‌های معدنی، عمران، مسکن، فرش دست‌باف و چند منظوره ایجاد شده است.

وی به تعداد تعاونی‌های خراسان رضوی اشاره و تصریح‌کرد: در‌حال‌حاضر در خراسان رضوی ١٢‌هزار‌و‌٧٥٠ تعاونی است که این تعاونی‌ها دارای ٣‌میلیون‌و‌٦٢٤‌هزار‌‌و‌٥٩٠ نفر عضو است و عملا برای ١٤٨‌هزار‌و‌٥٦٦ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی به تعداد تعاونی‌های فعال در استان اشاره کرد و افزود: ٧‌هزار‌و‌٨٧٢ تعاونی در سطح استان فعال است که ٣‌میلیون‌و‌‌٢٥٨‌هزار‌‌و‌٥٨٢ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند که این تعداد تعاونی توانسته برای ١١١‌هزار‌و‌٥٠٣‌نفر شغل ایجاد کند.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی به میزان سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده در بخش تعاونی‌ها اشاره کرد و بیان کرد: سرمایه به ثبت رسیده در تعاونی‌ها حدود هزارمیلیارد تومان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار