کد خبر: ۸۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲ 20 August 2015

رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای شهر کرج از سرمایه گذاری در حوزه تقویت اقتصاد شهری با رویکرد تسهیل گری حمایت می کند.

مجید کاویانی در گفتگو با مهر، اهمیت مجتمع های تجاری چند منظوره را برای مدیریت شهری مهم ارزیابی کرد، اظهار کرد: مدیریت شهری کرج از سرمایه گذاری در حوزه تقویت اقتصاد شهری با رویکرد تسهیل گری حمایت می کند.

کاویانی در ادامه احداث مجتمع های تجاری را در کاهش تردد شهروندان و جلوگیری از معضل تراکم ترافیکی مهم خواند و گفت: ساخت هر مرکز تجاری با راه اندازی پارکینگ ها و دیگر امکانات در اطراف آن باید حداقل برای ۱۰۰ سال آینده برنامه ریزی شود.

کاویانی در ادامه افزود: لزوم راه اندازی شرکت ها و مجتمع های تجاری با هدف کاهش معضل اشتغال می تواند گامی مهم در توجه به احداث مراکز تجاری چند منظوره باشد، برای افزایش درآمد شهرداری ها احداث مجتمع های تجاری یکی از راهکارهای مهم است و این موضوع مورد پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج نیز باید قرار بگیرد.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تاسیس انجمن مجتمع های تجاری چند منظوره استان البرز افزود: موفقیت در هر کسب و کاری از ایده شروع شده و تا بهره برداری و در نهایت ایجاد رضایتمندی در مصرف کننده ادامه دارد.

به گفته رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج موفقیت در هر کسب و کاری به امتیاز دهی مصرف کنندگان وابسته است و ارائه خدمات متنوع به تنهایی امتیاز کامل نداردکاویانی افزود: ایده مراکز تفریحی تجاری و مجتمع های چندمنظوره با فرهنگ ایرانی غریبه نیست و این ایده برای نخستین بار در شهر اصفهان و در میدان نقش جهان اجرایی شد.

وی در پایان درباره شکل گیری انجمن مجتمع های تجاری چندمنظوره استانی گفت: این ایده چندسالی هست که در استان به وجود آمده و هدف آن شناسایی مجتمع های مختلف در استان است.

همایش رونق اقتصادی پایدار در مجتمع های تجاری و چند منظوره به همت مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج و محققیان، سرمایه گذاران و صاحبان تجربه بخش خصوصی روز گذشته در سالن اجتماعات موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد. در این همایش یک روزه سخنرانان، محققان و سرمایه گذاران بخش خصوصی به ارائه گزارش فعالیت ها و بیان تجربیات خود پرداخته و به آسیب شناسی محیط پایدار سازی مجتمع های تجاری چند منظوره پرداختند.

بهره برداری از مجتمع های چند منظوره و بررسی تجریه تشکیل شورای سیاست گذاری در کشور و شهر مشهد، تاریخچه شکل گیری مجتمع های چند منظوره در ایران و استان البرز، تاثیر مجتمع های چند منظوره فضا ها و نما های شهری، برندسازی مجتمع های ایران، معرفی اجمالی نمونه های مطرح مجتمع های چند منظوره در جهان و سپس در ایران و بررسی مزایا و معایب مراکز تجاری ایران، استراتژی های موفق در انتخاب محل و نوع مرکز خرید و هارمونی مناسب صنوف در مجتمع های چند منظوره، مقایسه مجتمع های چند منظوره در ایران با کشور های غربی و در پایان الگو برداری مراکز خرید مطرح دنیا از بازارهای سنتی ایران موضوعاتی بود که در این همایش مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار