خانم ازلم از اتباع کشور ترکیه با حضور در دفتر آیت الله شبستری به مذهب تشیع گروید و نام خود را به معصومه تغییر داد.
کد خبر: ۷۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 19 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، خانم اُزلم از اتباع کشور ترکیه و شهروند شهر ازمیر ترکیه با حضور در دفتر آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به مذهب تشیع گروید.

وی در این جلسه با گفتن شهادتین در محضر آیت الله شبستری به صورت رسمی مذهب تشیع را برگزید تا از این طریق در سلک پیروان امیرمؤمنان علی (ع) قرار گیرد.

آیت الله شبستری در این جلسه با ابراز خرسندی از اقدام این بانوی ترکیه ای، گفت: قرار گیری در سلک پیروان امیرمؤمنان علی(ع) افتخار بزرگی است.

وی در ادامه با اشاره به خلافت امیرمؤمنان علی(ع)، گفت: پیامبری که در عبادات فردی چون وضو و شرایط فقدان آب برای وضو احکام ثانوی را بیان فرموده اند و در چنین شرایطی به جای وضو حکم تیمم را برای مکلفین بیان کرده اند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل(ع) در ادامه تصریح کرد: با وجود اهتمام نبی مکرم اسلام به احکام عبادی فردی چگونه می توان تصور کرد که ایشان نسبت به مسائل خطیری چون امر ولایت توصیه و کلامی را نفرموده باشند.

وی با اشاره به حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت، تأکید کرد: نبی مکرم اسلام در بیانات فراوان خود به ولایت و خلافت امیر مؤمنان علی(ع) اشاره و صریحا بیان کرده اند که بعد از ایشان حضرت علی بن ابی طالب خلیفه بعد از رسول گرامی اسلام است.

در این مراسم خانم ازلم که با مطالعات فراوان به حقانیت مذهب تشیع آگاهی و بصیرت یافته بود نام خود را از ازلم به معصومه تغییر داد.

آیت الله شبستری نیز در این دیدار با اهدای هدیه‌ای از این بانوی ترکیه ای تقدیر به عمل آورد و تعدادی کتاب نیز به وی تقدیم کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار