استاندار اردبیل گفت: بنده از جوانان این استان می‌خواهم فکر استخدام دولتی را از سر خود بیرون کنند چرا که تا چهار سال آینده هیچگونه استخدام دولتی مطرح نیست.
کد خبر: ۷۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 13 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در آیین تجلیل از مددجویان خوداتکای کمیته امداد امام خمینی اردبیل که در سالن ولایت با تجلیل و تحسین از خیرین نیکوکار و مددجویان پرتلاش در ایجاد ظرفیت‌های اشتغال برگزار شد، اظهار کرد: همتی که خیرین و افراد نیکوکار در این استان در قالب مجموعه‌های خیرین انجام می‌دهند حرکتی ‌بی‌نظیر و قابل دفاع است.

وی با بیان اینکه مردم استان اردبیل نصف درآمد مردم کشور را دارند و باید این شرایط با تولید محصولات متنوع تغییر پیدا کند، افزود: ما با تولید سیب‌زمینی، ‌گندم، هندوانه و ... با نرخ پایین فروش نمی‌توانیم درآمد مناسبی را به دست آوریم بلکه ضرورت دارد به صنایع تبدیلی و تکمیلی بر محوریت فناوری‌های جدید روی آورده و درآمدزایی را ارتقا دهیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل از توسعه انفاق و احسان و پرداخت زکات از سوی عموم مردم در این استان قدردانی کرد و یادآور شد: در حال حاضر بحث اشتغال مسئله حقیقی نظام و دولت است و شایسته است که با اتکا به سرمایه‌گذاری‌‌های غیردولتی تلاش کنیم تا زمینه اشتغال برای بیکاران فراهم آید.

خدابخش تصریح کرد:‌ با منابع محدود دولتی نمی‌توانیم اشتغالی پایدار ایجاد کنیم بلکه با ایجاد اشتغال فراگیر ضرورت دارد به مانند کارنامه موفق کمیته امداد در مسیر سرمایه‌گذاری‌های غیردولتی و توانمندی افراد فکر کرده و روی آنها حساب کنیم چرا که امروز ایجاد شغل در این سرزمین یک عبادت و تکلیف ارزشی و انقلابی محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: مددجویان کمیته امداد نه تنها برای خود اشتغال درست کرده‌اند بلکه برای سایر مددجویان نیز کارآفرینی کرده‌اند و ضروری است چنین رویه‌ای را در سایر حوزه‌ها نیز در پیش گرفته و تجربه کنیم.

استاندار اردبیل به صراحت بیان کرد: جوانان ما باید فکر استخدام دولتی را از ذهن خود دور کنند چرا که تا سه یا چهار سال آینده امکان ندارد زمینه اشتغال دولتی برای جوانان فراهم آید چرا که ما به تازگی یک هزار نفر از استخدامی‌ها را در ادارات دولتی به کار گرفته‌ایم.

خدابخش به عظمت تشکیل کمیته امداد امام خمینی به عنوان شایسته‌ترین حرکت امام راحل در همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شکل‌گیری این نهاد نشان از عمق علاقه و ارادت امام و توجه آن بنیانگذار کبیر به جامعه مستضعف و محرومی بود که ضروری بود از این انقلاب سهم واقعی خود را می‌گرفتند.

وی بحث آموزش را در ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه مددجویی بیان کرد و یادآور شد: اگر امروز شاهد برگزاری جشن اشتغال یک هزار و 500 نفر از مددجویان هستیم که از این به بعد دیگر مستمری از کمیته امداد دریافت نمی‌کنند باید به سمتی حرکت کنیم تا در قالب اشتغال کوچک و زودبازده زمینه راه‌اندازی چنین واحدهایی با اشتغال پایدار را به وجود آوریم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: شاید با احداث یک کارخانه‌ای با صرف میلیاردها تومان نمی‌توانستیم زمینه اشتغال یک هزار و 500 نفر را فراهم کنیم در حالی که در کمیته امداد زمینه این کار فراهم شده که قطعا با پرداخت تسهیلات اندک تا سقف 10 میلیون تومان بستر این کار مهیا شده است.

مددجویان کمیته امداد کمترین بدهی و معوقات را به بانک‌ها دارند

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مددجویان کمیته امداد کمترین بدهی و معوقات را به بانک‌های عامل دارند در حالی که با کمترین پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال پایدار آنها فراهم شده است.

وی ادامه داد: در بخش تحکیم بنیان خانواده و نرخ پایین طلاق نیز جامعه هدف کمیته امداد موفق‌تر از سایرین عمل کرده و این جای قدردانی دارد که در تحکیم مبانی انقلاب اسلامی تمام تلاش‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمت قوت بخشی به جامعه اسلامی است.

استاندار اردبیل با اشاره به توافق صبح امروز خود با فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: ما از فتاح قول گرفتیم که به ازای جذب 100 درصدی تسهیلات با همراهی بانک‌ها در آذر ماه سهم مازادی را نیز بگیریم چرا که بر این باوریم در تقویت اقتصاد مقاومتی این حرکت می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

خدابخش افزود: ما همچنین قول دادیم تا یک شهر استان را به شهر بدون مددجو تبدیل کنیم تا با نصب تابلو در آن شهر به همه کشور اعلام کنیم که در این استان یک شهر بدون مددجو داریم که قطعا این افتخار نصیب استان اردبیل خواهد شد که یک شهر بدون مددجو در کل کشور متوجه استان اردبیل باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار