مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: طی سالیان گذشته شهرستان نهاوند به میزان استحقاق خود از فضای درمانی برخوردار نگردیده و به این خاطر این شهرستان از لحاظ فضای درمانی با کمبود شدید فضا روبرو می باشد.
کد خبر: ۷۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 11 August 2015
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: طی سالیان گذشته شهرستان نهاوند به میزان استحقاق خود از فضای درمانی برخوردار نگردیده و به این خاطر این شهرستان از لحاظ فضای درمانی با کمبود شدید فضا روبرو می باشد.

به گزارش ایرنا ،دکتر جلال الدین امیری در نشست خبری با خبرنگاران در محل شبکه بهداشت این شهرستان افزود: وجود فضای درمانی اولین اولویت برای ارائه خدمات است و زمانی ما می توانیم به نتیجه مثبت برسیم که اعتبارات تبدیل به کار شوند و ما بتوانیم در فضای درمانی آنها را به مردم ارائه نمائیم .

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه تخت بیمارستان در این شهرستان پائین ترین میزان سرانه در استان می باشد افزود: در حال حاضر در شهرستان نهاوند 148 تخت مصوب وجود دارد که میزان سرانه تخت را به هشت دهم درصد به ازاء هر یک هزار تخت رسانده است که در مقایسه با یک و 32 صدم درصد استان بسیار کمتر می باشد.

وی افزود: این درحالی است که بسیاری از مردم شهرهای اطراف نهاوند برای درمان به این شهرستان مراجعه می کنند که همین مساله وضعیت سرانه تخت را به مراتب با مشکل مواجه ساخته است .

دکتر امیری مطالبه اصلی مردم را تکمیل و تجهیز بیمارستان 160 تختخوابی عنوان کرد و افزود: اگر این بیمارستان که با کمبود اعتباردر سال جاری مواجه می باشد در نهاوند افتتاح شود ما به میانگین استانی خواهیم رسید.

وی به مشکلات این بیمارستان که مراحل احداث آن در حال پایان می باشد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی و احداث این بیمارستان با وزارت راه و شهر سازی بوده در بخشی از زمینه ها از جمله طراحی بخش اورژانس و اطفال با مشکل مواجه می باشد که لازم است تغییراتی در ان داده شود در غیر این صورت در آینده ما دارای مشکلاتی خواهیم بود.

وی توسعه فضای اورژانس بیمارستان آیت اله علیمرادیان را از اولویتهای این مدیریت برای جبران کمبود فضاهای درمانی ذکر کرد و گفت: متاسفانه ما برای ارائه خدمات اورژانسی به مراجعان با کمبود فضا روبرو می باشیم که در این راستا مجوز ساخت فضای یک هزار و 200 متری در محل بیمارستان دریافت شده و تعداد تختهای بخش اورژانس نیز از شش تخت مصوب به 24 تخت افزایش خواهد یافت.

وی توسعه بخش دیالیز را اولویت بعدی بیمارستان آیت اله علیمرادیان ذکر کرد و افزود: با توجه به افزایش تعداد مراجعین به این بخش که بر اثر افزایش نارسائیهای کلیه در حال انجام است متاسفانه ما از این بخش سه شیفته استفاده می کنیم که این مساله باعث می شود نتوان خدمات لازم را به بیماران ارائه نمود که برای این موضوع پس از توسعه بخش اورژانس توسعه بخش دیالیز از اولویتهای ما خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند در ادامه ایجاد درمانگاه تخصصی را از برنامه های مهم خود برای ارائه خدمات درمانی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر درمانگاه تخصصی در بیمارستان علیمرادیان فعال می باشد که با توجه به استاندارهای لازم می بایست در فضایی خارج از بیمارستان و در مرکز شهر این کار عملی شود و برای این منظور مجوز احداث فضایی به وسعت یک هزار و 400 دریافت شده و برای اجرای آن 28 میلیارد ریال اعتبار نیز منظور شده است .

وی نبود زمین مناسب برای احداث درمانگاه تخصصی را مشکل عمده در این زمینه ذکر کرد و گفت: با توجه به سیاستهای دولت در حوزه سلامت سیاست ما این است که در مانگاه تخصصی در مرکز شهر راه اندازی شود اما زمین مناسب برای این کار وجود ندارد که برای تامین این فضا قرار بود ساختمان قدیمی اداره پست که بلا استفاده مانده به این مکان اختصاص یابد که علی رغم پیگیریهای انجام شده توسط مسئولین استانی در این زمینه تا کنون اقدامی صورت نگرفته است .

وی با اعلام این مطلب که برای ساخت درمانگاه تخصصی هیچ مشکلی اعتباری وجود ندارد گفت: برای احداث این فضا 28 میلیارد ریال اعتبار جذب شده که در صورتی که نتوانیم فضای مناسب مهیا نمائیم این اعتبار برگشت خورده و مردم از وجود در مانگاه تخصصی محروم خواهند شد لذا انتظار می رود به منظور خدمت رسانی به مردم همکاریهای بین بخشی انجام شود.

وی تامین تجهیزات و اقدامات عمرانی در بیمارستان علیمرادیان را از برنامه های یک سال گذشته این شهرستان عنوان کرد و گفت: ارتقاء هتلینگ بیمارستان در یک سال گذشته بر اساس سیاستهای طرح نظام سلامت دولت انجام گرفته که در این راستا در مرحله اول نزدیک به چهار میلیارد ریال اعتبار جذب و هزینه شد و در مرحله دوم 10 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که هشت میلیارد ریال آن جذب گردیده است.

وی گفت: در راستای این طرح طی یک سال گذشته بخش اطفال و بخش جراحی زنان در حال بازسازی بوده که بزودی افتتاح می شود.

دکتر امیری در ادامه گفت و گوی خود به شیوع سرطان سینه زنان در نهاوند اشاره کرد و گفت: متاسفانه سرطان سینه در بین زنان این شهرستان زیاد می باشد لذا برای این مساله بحث مامو گرافی در شهرستان به جدی دنبال می شود که در این زمینه انتظار است که اعتبارات مورد نیاز تامین شود .

وی در پایان گفت: خوشبختانه با اقدامات کم نظیری که دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان انجام داده ما توانسته ایم یک سری تجهیزات پزشکی از قبیل دو دستگاه سونوگرافی مورد نیاز را برای بیمارستان علیمرادیان خریداری نموده و در بیمارستان شهید حیدری هم که یک بیمارستان تخصصی است تجهیزات کاملی را فراهم ساخته ایم و علاوه بر اینها تا کنون چهار میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار فراهم نموده ایم که دولت نیزاز محل اعتبارات موسوم به بیست هشتاد، چهار برابر این رقم را اختصاص می دهد که تماما صرف خرید تجهیزات می شود .

در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای دو بیمارستان می باشد که بیمارستان آیت ا له علیمرادیان با 128 تخت مصوب به صورت خیر ساز بوده و بیمارستان شهید حیدری نیز که مربوط به قبل از انقلاب بوده و از فضای مناسبی برخوردار نمی باشد دارای 20 تخت مصوب می باشد و به بخش تخصصی چشم پزشکی اختصاص یافته است .

ساخت بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند که در حال حاضر توسط وزارت مسکن در حال احداث می باشد و بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما نیاز به تجهیزات کامل پزشکی دارد اولین بیمارستان دولتی است که بعد از انقلاب اسلامی برای مردم نهاوند احداث میشود که امید است با تامین اعتبارات لازم شاهد تحقق این مطالبه ی مهم مردم باشیم.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار