فینال لیگ برتر بسکتبال؛
تیم بسکتبال شهرداری گرگان با پیروزی مقابل نفت آبادان، امید خود را برای قهرمانی زنده نگه داشت
کد خبر: ۷۳۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸ 28 April 2019

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با پیروزی مقابل نفت آبادان، امید خود را برای قهرمانی زنده نگه داشت

 خبرگزاری صداوسیما؛ مسابقه دوم فینال لیگ برتر بسکتبال با دقایقی تاخیر نسبت به زمان اعلام شده (ساعت ۱۶:۰۰) امروز در گرگان آغاز شد.
هر دو تیم بدون تغییر در ترکیب ابتدایی نسبت به مسابقه دیروز وارد میدان شدند؛ اما کوبل داوری مسابقه تغییر کرده و رضا جوادی، محمد دوست و مصطفی شریعتی قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.
دراگوویچ یار خارجی گرگان نخستین بازیکنی بود که موفق به کسب امتیاز شد. آبادانی‌ها که دیروز حدود دو سوم امتیازات خود را از شوت‌های راه دور به دست آورده بودند، امروز هم از همان حربه وارد شدند و سعید داورپناه، مایک رستم پور و آرن داودی هر کدام یک پرتاب سه امتیازی را گل کردند.
پری پتی بازیکن گرگان هم که دیروز با توجه به مصدومیت شرایط خوبی نداشت، در کوارتر نخست با توجه به مصدومیت از بازی بیرون رفت.
سوت‌های پیاپی داوران خیلی زود باعث عصبانیت تیم‌ها شد و به خصوص اعلام چند خطای پیاپی از بازیکنان آبادان و تکنیکال به مایک رستم پور باعث اعتراض شدید نیمکت آبادان شد. ادامه همین روند حتی کادرفنی نفت را به فکر بیرون کشیدن تیم از زمین مسابقه انداخت. هشت خطا در هشت دقیقه از پنج بازیکن اصلی آبادان اعلام شده بود.
کوارتر نخست با این شرایط ۲۳ بر ۱۴ به سود شهرداری گرگان تمام شد.
اختلاف ۱۴ امتیازی
بازیکنان آبادان با توجه به خطا‌های خود در ادامه با احتیاط بیشتری بازی کردند و اختلاف در کوارتر دوم به ۱۴ امتیاز رسید. پری پتی بازیکن آمریکایی گرگان در این کوارتر به زمین بازگشت.
علاوه بر پتی، نیکولا دومین یار خارجی گرگان هم در حمله تیم گرگان را پیش می‌برد و مبین شیخی بازیکن جوان از روی نیمکت به کمک تیم آمد.
گرگان نیمه نخست را ۴۸ بر ۳۴ برد. پری پتی با دقت بالا در پرتاب‌ها بهترین بازیکن گرگان با ۱۷ امتیاز بود و آمار امتیازات مبین شیخی و نیکولا دراگوویچ هم در این نیمه دورقمی شد.
آرن داودی، بهترین امتیازآور نفت با ۹ امتیاز بود.
٭٭اختلاف بیست امتیازی و بازگشت نفت
تیم گرگان در کوارتر سوم اختلاف را به بیست امتیاز هم رساند، اما بازیکنان نفت به خوبی اختلاف را کاهش دادند. گرگانی‌ها تا پایان این کوارتر ۵۹ بر ۴۸ پیش افتادند.
بازی خوب نفت در کوارتر چهارم، اختلاف را به پنج امتیاز هم رساند. سعید داورپناه به خصوص در مواقع لازم به کمک تیم آمده و جلوی بالا رفتن دوباره گرگان را می‌گرفت.
کوارتر چهارم هم با اعتراضات به داوری پیش رفت و دقایقی به دلیل افتادن نور روی حلقه در زمین حمله آبادان متوقف شد.
پری پتی و آرن داودی گارد راس‌های دو تیم در دقایق پایانی با پنج خطا از بازی بیرون رفتند و علیار نجفی بازیکن آبادان که با پرتاب‌های سه امتیازی گرگان را آزار می‌داد، در ادامه پنج خطایی شد.
حماد سامری سرمربی نفت تلاش زیادی برای تساوی یا برد با گرفتن وقت استراحت داشت، اما در نهایت شهرداری گرگان ۸۱-۷۹ برنده شد تا سری فینال یک-یک مساوی شود.
مسابقات سوم و چهارم فینال چهارشنبه و پنجشنبه به میزبانی آبادان برگزار می‌شود. سری فینال به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار