رییس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: در حال حاضر ورزش این شهرستان روند رو به رشدی را طی می کند و از تک بعدی خارج شده است.
کد خبر: ۷۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 08 August 2015
رییس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: در حال حاضر ورزش این شهرستان روند رو به رشدی را طی می کند و از تک بعدی خارج شده است.

به گزارش ایرنا؛ مهدی رضایی در دومین نشست کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر ملایر افزود: سال گذشته 29 رشته ورزشی ملایر در کشور مدال کسب کردند و 9 نفر از ورزشکاران ما صاحب مدال های جهانی شدند.

وی اظهار داشت: هم اکنون 23 نفر از ورزشکاران ما در رشته های مختلف در اردوی تیم ملی حضور دارند و در رشته هایی چون کشتی، ووشو، والیبال، پرورش اندام، باستانی و رزمی صاحب مدال های رنگارنگ شده اند.

وی خواستار ساماندهی مجمع خیرین ورزشی در شهرستان شد و افزود: نیاز است صندوق حمایت از ورزشکاران، پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی در استان و شهرستان تاسیس شود که فعالیت این صندوق آینده خوبی را برای ورزشکاران رقم خواهد زد.

رضایی همچنین نرخ انشعابات اماکن ورزشی، اجاره اماکن ورزشی به خصوص استخرها در انحصار افراد، توجه به آینده شغلی و کاری قهرمانان و جدی نگرفتن ورزش و جایگاه آن در جهان و نقش آن در جنگ نرم، اعتیاد و مواد مخدر را از جمله مشکلات برشمرد.

وی درباره رشته ورزشی فوتسال ملایر نیز بیان کرد: در حال حاضر بیش از 30 تیم در ملایر و 50 تیم در روستاها فعالند و بیش از سه هزار نفر به صورت مستقیم و بیش هزار پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم درگیر این رشته ورزشی هستند و بسیاری از این ورزشکاران در لیگ های کشوری حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هفته آینده میزبان مسابقات چهارجانبه فوتسال در این شهرستان هستیم، تیم فوتسال ملایر نیاز به حمایت های مالی دارد.

رضایی خواستار توجه ویژه به فوتبال ملایر شد و افزود: با توجه به قابلیت های خوب فوتبال ملایر، هم اکنون در هیچ رده ای نماینده نداریم و باید برای فوتبال ملایر به خصوص در رده بزرگسالان فکری اندیشیده شود تا فوتبالیست های این شهر بتوانند به میادین ورزشی برگردند.

**مکان های ورزشی به صورت انحصاری در اختیار افراد است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جایگاه ما در عرصه ورزش ویژه است، گفت: برای حل مشکلات می توانیم با ارتباط بیشتر از توانمندی ها و محدودیت ها مطلع شویم و شفاف سازی کنیم.

احمد آریایی نژاد اظهار داشت: برخی مکان های ورزشی به صورت انحصاری است و برای واگذاری این مکان ها اگر مناقصه و مزایده ای انجام می شود، اولویت برای واگذاری سالن های ورزشی به هیات های ورزشی داده شود.

وی با بیان اینکه در حمایت از تیم های ورزشی و اسپانسری در شهرستان ضعیف هستیم، افزود: پیشنهاد ما این است که یک مجمع اسپانسری ورزشی تشکیل شود تا بتوان از این طریق به تیم های ورزشی کمک کرد.

آریایی نژاد بیان کرد: با توجه به اینکه کشتی ورزش اول ملایر است و در این رشته جهانی شده، اما جوایز کشتی گیر ارزنده ملایر میثم مصطفی جوکار که قول داده بودند، هنوز داده نشده است.

شهردار ملایر نیز گفت: باید از تمام پتانسیل ها و ظرفیت ها در حوزه ورزش استفاده کنیم و شهرداری علاوه بر کارهای عمرانی، در اقدامات فرهنگی و ورزشی نیز به خوبی ورود پیدا کرده است.

علیرضا رضایی افزود: هدف ما در شهرداری در حوزه کمک به ورزش، ورود به تیمداری نیست، بلکه ما به دنبال توسعه ورزش همگانی هستیم و از هر پتانسیلی برای پیشبرد ورزش همگانی استفاده می کنیم و در حد توانمان نیز از قهرمانان حمایت می کنیم.

رییس هیات کشتی ملایر نیز گفت: فضای تمرینات کشتی در ملایر کم است و با افزایش تعداد مربیان جوان و نیاز آنها به تایم و زمان بیشتر، مربیان پیشکسوت این رشته ورزشی حاضر نیستند جای خود را به مربیان جوان دهند.

داریوش صفاری با بیان اینکه کشتی بدون مسابقه در این شهرستان معنایی ندارد، افزود: با توجه به اینکه سالن شهدای کشتی آموزش و پرورش تجهیز شد، اما آموزش و پرورش این سالن را تعطیل کرده و نیاز است که دوباره احیا شود.

وی خواستار دایمی شدن تمرینات کشتی حرفه ای در ملایر شد و بیان داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان تمایل به حمایت مالی از کشتی را دارند، اما امیدی به این ندارند که اگر به عنوان اسپانسر ورود پیدا کردند، تخفیفات مالیاتی به آنها تعلق می گیرد.

در این نشست که با حضور رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد، مسایل و مشکلات ورزش شهرستان ملایر از سوی روسای هیات های ورزشی مطرح شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار