معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: حمایت از تولید داخلی و خودکفایی تنها چاره عبور از تحریم های کنونی دشمنان است.
کد خبر: ۷۲۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 05 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  ایوب درویشی در نشست کمیسیون هماهنگی بانکها اظهار داشت: کار تولید در شرایط کنونی بسیار سخت و طاقت فرساست و اگر حمایت بانک ها و پرداخت سرمایه در گردش نباشد، نمی توان شاهد رونق اقتصادی این واحدها باشیم.

وی ادامه داد: بانک ها و مدیران در این شرایط راهی جز حمایت از تولید و تولید کننده واقعی ندارند تا بتوانیم با اتکا به تولید داخل از فشار تحریم ها رهایی یابیم.

معاون استاندار ایلام افزود: بانک ها می توانند به وظایف ذاتی خود عمل و تنها به دنبال وصول مطالبات باشند و یا با همه جانبه نگری از تولید حمایت و شاهد رونق اقتصادی و پویایی تولید باشند.

درویشی گفت: همه افراد را نمی توان تولید کننده دانست زیرا برخی توان تولید ندارند و یا برخی تنها برای دریافت منابع راهی این وادی شده اند.

وی اضافه کرد: آن دسته از تولیدکنندگان که با تلاش و ایثارگری وارد این عرصه شده اند و در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعت در هر شرایطی تولید می کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی یادآور شد: اگر چرخ تولید بچرخد و تولیدکنندگان توان تولید داشته باشند، نگاه اقتصادی بانک قابل تامل است اما در این شرایط که فشارهای خارجی و دشمنان به دنبال فشار به ملت و دولت است نباید همدلی و یکپارچگی را از دست بدهیم.

درویشی گفت: در کارگروه ها باید هم منابع بانک و بازگرداندن آن را مد نظر داشته باشیم و هم حامی تولید در این شرایط سخت باشیم.

معاون اقتصادی استاندار ایلام افزود: اگر بانک ها به منافع خود توجه کنند علاوه بر بانک ها تولیدکنندگان نیز متضرر خواهند شد، باید به دنبال شرایط و مشوقهای خوبی برای تعیین تکلیف واحدهای تملیکی باشیم.

درویشی تاکید کرد: بر اساس آمار 2 هزار واحد تملیکی در کشور وجود دارد که فعال کردن هر کدام از آنها به نفع کشور است.
وی با تشکر از مدیران بانکهای استان گفت: در مقایسه ای که با استان های دیگر داریم، مدیران بانکهای استان همکاری بسیار مثبت و خوبی داشته اند.

وی با ابراز گله مندی از بانک های خصوصی گفت: امیدواریم که ادغام دیگر بانکها نیز انجام گیرد زیرا یکی از گرفتاری های کنونی ناهماهنگی و عدم وحدت رویه در دستور العمل بانک هاست.

وی ادامه داد: در همین استمهال بند خ و زلزله بسیاری از مردم گله مند هستد زیرا برخی از بانک ها به آن بی توجه اند، اکنون نگاه مردم به بانک مثبت نیست و باید با تعدیل اقدامات و تغییر رویه به دنبال جلب اعتماد مردم باشند.

معاون اشتاندار ایلام ادامه داد: اگر بانک مرکزی یک بخشنامه اعلام می کند باید در همه بانک ها اجرا شود، باید افراد خوش حساب مورد تشویق قرار گیرند نه افرادی که دیر کرد دارند ، وحدت رویه می تواند اشکالات موجود را برطرف کند.

درویشی از بانک های خصوصی خواست که با درک شرایط کنونی به حمایت از تولید بپردازند، با هر گونه موسسه غیر مجاز به شدت برخورد قانونی می شود و نباید اجازه داد این موسسات غیر مجاز فعالیت کنند.

وی در ادامه به گرانی بازار اشاره کرد و گفت: اکنون با دو مقوله مواجه ایم یکی گرانی و دیگری گران فروشی که در مرحله دوم موضوع به خوبی دنبال و با افراد متخلف برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه این نشست رییس بانک ملی به ارایه گزارشی در خصوص عملکرد بانک های استان و منابع و مصارف بانک ها پرداخت./م

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار