کد خبر: ۷۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 04 August 2015
به گزارش تابناک  عبدالله مهاجر در جلسه بررسی زمان صادرات کیوی در اتاق بازرگانی استان اظهار داشت: کیوی یکی از دستاوردهای مازندران است که میتواند ارز آوری برای استان داشته باشد. اما شاهد صادرات این محصول در زمان نامناسب هستیم.
وی با بیان این که در سال گذشته مشکلات زیادی در زمینه صادرات کیوی داشتیم اما صادرات بی موقع کیوی در ماههای تیر و مرداد اقدام خوبی نیست.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: در خصوص جلوگیری از صادرات بی موقع کیوی، ابتدا منافع ملی و سپس منافع تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید در نظر گرفته شود. و افزودند: منافع ملی در صادرات کیوی نباید وقف منافع شخصی شود و باید همه تلاش‌ها به سمتی سوق داده شود که کیوی مناسب و  استاندارد از کشور خارج شود.

مهاجر بهترین زمان صادرات کیوی را از آبان ماه به بعد اعلام کرد و افزود: صادرات کیوی باید در بهترین زمان انجام و در این خصوص جلوی دلالان و صادرکنندگان غیرواقعی هم باید گرفته شود. رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: کیفیت کیوی تولیدی مازندران مناسب است و بیشتر محصول تولیدی استان قابلیت صادرات دارد.
در ادامه این جلسه عزیزالله شهدی فر معاون بهبود و تولید سازمان جهاد کشاورزی مازندران، میزان تولید کیوی مازندران را ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: اولین نگاه به برداشت زمان کیوی نگاه حمایتی تولیدکننده و مصرف کننده است.
معاون بهبود و تولید جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که ۷۰ درصد تولید کیوی کشور در مازندران است، تصریح کرد: کیوی اگر در زمان خودش برداشت نشود در برابر آفات، ضعیف است و خاصیت و ماندگاری کمی دارد.

کیوی طلایی به بازار می آید
وی از تولید کیوی قرمز و طلایی در سال آینده خبر داد و افزود: ۱۰ هکتار زمین برای اصلاح نژاد کیوی قرمز و طلایی در نظر گرفته شده است و ارسال و صادرات کیوی برای جای مشخص نباید زمان صادرات را تغییر دهد.
در ادامه این جلسه امید حاجیان نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران، با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد محصول کیوی صادر می شود، گفت: ذائقه درخواست کننده خارجی با ذائقه ما بسیار متفاوت است و ما نمی توانیم ذائقه درخواست کننده را با خودمان مقایسه کنیم.
وی خواستار بررسی هرچه بیشتر در خصوص در خواستهای خارجی برای ضادرات بی موقع کیوی و افزود: اگر ما به این بازار و درخواستها پاسخ مثبت ندهیم بازار را از دست خواهیم داد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار