طرح تکمیلی واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال تا پایان بهمن ماه در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی استان فارس ادامه دارد.
کد خبر: ۷۰۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 28 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این طرح کودکانی که از فروردین ۹۵ تا اردیبهشت ماه ۹۷ متولد شده اند، باید واکسن تزریقی فلج اطفال دریافت کنند.

مصطفی ابراهیمی، طرح ملی واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال که از سال ۷۲ در ایران اجرا شده است را طرحی موفق اعلام و تصریح کرد: از آنجا که این بیماری ویروسی در کشور ما در مرحله ریشه کنی قرار دارد و در ۱۸ سال گذشته هیچ مورد فلج اطفال در کشور گزارش نشده است، دیگر نیاز به واکسن خوراکی نیست و واکسن تزریقی جایگزین آن شده است.
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی برنامه واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال را از ۳ سال پیش به برنامه ایمن سازی کودکان در کشور‌های مختلف اضافه کرد.
ابراهیمی گفت: در کشور ما واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال از شهریور ۹۴ آغاز شد و پس از چند مرحله تزریق، توزیع جهانی این واکسن در کشور‌های مختلف کاهش یافت.
وی افزود: با بروز این مشکل، از سال ۹۵ واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال در کشور متوقف شد و مجددا نوزادان این واکسن را به صورت خوراکی دریافت کردند.
رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: با شروع توزیع واکسن تزریقی از شهریور ماه امسال در کشور، همه نوزادان از این پس تنها یکبار و در ۴ ماهگی واکسن فلج اطفال را به صورت تزریقی دریافت می‌کنند.

برچسب ها: واکسن ، فلج ، اطفال ، تزریق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار