رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: در بحث مربوط به پارازیت‌ها در شیراز، افراد انگشت‌شمار مریضی بودند که با بزرگ‌نمایی و تشویش اذهان عمومی قصد بر هم زدن آرامش مردم را داشتند و با آنان برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۶۵۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 05 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:علی القاصی مهر در حاشیه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد سرانجام موضوع پارازیت در شهر شیراز و عملکرد دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم در این رابطه اظهار داشت: در موضوع پارازیت‌ها دادستانی از 2 طرف تحت‌فشار بود؛ یعنی هم افرادی که مدعی پارازیت در شهر شیراز بوده و هم افرادی که مخالف این قضیه بودند، از ما می‌خواستند که به‌عنوان مدعی‌العموم وارد عمل شده و موضوع را دنبال کنیم.

وی افزود: برخی افراد با طرح موضوع پارازیت در شهر شیراز تشویش اذهان عمومی کرده و در مقابل چیزی که وجود نداشت یا مقدار آن به‌اندازه‌ای که زیان داشته باشد نبود، موضوع را بزرگ‌تر جلوه دادند.

این مقام مسؤول با تأکید مجدد بر اینکه درباره پارازیت بزرگ‌نمایی شد، افزود: افراد مدعی وجود پارازیت ادعا داشتند که امواج در شیراز به‌سلامتی و روح و روان مردم آسیب زده است، درحالی‌که این موضوع اثبات نشد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه چنین فعالیت‌ها و القائاتی امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، اظهار داشت: دستگاه قضایی در بحث پارازیت‌ها به استناد گزارش سازمان تنظیم مقررات رادیویی عمل می‌کند.

وی همچنین گفت: تاکنون مراجعه‌های بسیاری برای مقابله با پارازیت به بنده و شخص دادستان انجام‌ شده که ما نیز توضیحاتی را به آنان داده‌ایم که برخی قانع شده و برخی نیز همچنان موضوع را پیگیری می‌کنند.

این مقام قضایی با اشاره به تجمعاتی که در اعتراض به وجود پارازیت در شیراز صورت گرفته بود نیز گفت: دستگاه قضایی به‌هیچ‌عنوان قصد ندارد صدای اعتراض شهروندان را سرکوب کند یا در مقابل آنان موضع بگیرد؛ البته در بین اعتراض‌های مردمی، افراد انگشت‌شمار مریضی هم به دنبال سوءاستفاده از این وضعیت بودند که به اعتقاد ما آن‌ها به‌دنبال ایجاد اختلال در آرامش مردم بوده و به بلندگوی دشمن در داخل کشور تبدیل شدند که دستگاه قضا با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا نگرانی شهروندان را در زمینه پارازیت‌های مضر درک می‌کند و از طرفی با شبهه‌افکنی نیز موافق نیست، تأکید کرد: باید در این خصوص شفاف‌سازی انجام‌ شده و مردم را آگاه کرد.

القاصی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار که دستگاه قضا با شایعه‌افکنان چه برخوردی انجام داده است، خاطرنشان کرد: دادستان در این خصوص پیگیری کرده و با احضار افراد تذکراتی را نیز داده است.

این مقام قضائی افزود: اعتقاد ما این است که در چنین موضوعاتی باید با افرادی که ذهنیت‌سازی و فضاسازی می‌کنند برخورد شود، اما با مردم عادی که در این زمینه اعتراض‌هایی داشتند نباید برخورد صورت گیرد، چراکه ممکن است آن‌ها تحت تأثیر القائات افراد مغرض قرار گرفته باشند.

یادآور می‌شود ادعای وجود امواج پارازیتی مضر بدون هیچ‌گونه مدرک مستند و علمی از 2 سال پیش در شهر شیراز توسط برخی از افراد مطرح می‌شد که با در دسترس قرار گرفتن سامانه آنلاین میزان تشعشعات امواج رادیویی در هفته گذشته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر شیراز، بر تمامی این ادعاهای پوچ خط بُطلان کشیده شد.

در این سامانه میزان تشعشعات حاصل از تجمیع امواج رادیویی در 18 نقطه از شهر شیراز به‌صورت آنلاین به نمایش درآمده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار