رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول تاکید کرد:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول بر لزوم ساماندهی مراسم‌های عزاداری ماه محرم در بقعه های این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 02 September 2018

حجت الاسلام مجتبی خمیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن ایام محرم، لازم است با تدوین برنامه ها و اقدامات مناسب، برگزاری مراسم‌ عزاداری محرم در بقعه های شهرستان دزفول را ساماندهی کرده و آنها را از نظم و مدیریت اصولی برخوردار کنیم.

وی، حفظ آداب و سنت در برنامه های عزاداری شهرستان دزفول را اولویت این اداره دانست و گفت: یکی از مراسم‌ دیرینه مردم دزفول در ایام محرم و در شب عاشورای حسینی، حمل و استقرار عَلم در محل بقعه امام زاده رودبند است که متاسفانه این ظرفیت فرهنگی و این برنامه آئینی و سنتی در سال های اخیر توسط عده ای از مردم دچار مشکلات و ناهنجاری ها شده که لازم است برای ساماندهی این مراسم بزرگ اقداماتی صورت گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول تصریح کرد: در این مراسم هر ساله متاسفانه صدماتی به بقعه و عزاداران حاضر در این مراسم وارد می شود و شایسته نیست تا در این مراسم‌ مذهبی که از آئین های سنتی شهرستان است شاهد چنین اتفاق‌هایی باشیم.

حجت الاسلام خمیدی در پایان گفت: پیشنهاد می کنیم با توجه به کمبود زمان کمیته ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود و برنامه های این اداره و مصوبات کمیته با هماهنگی شورای تامین شهرستان اجرایی شود تا در ماه محرم امسال شاهد برگزاری هر چه بهتر مراسمات مذهبی و آیینی در سطح شهرستان باشیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار