کد خبر: ۶۴۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 19 August 2018

تابناک / عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با استناد به قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور، گفت: واردات هر نوشت افزار خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، بر اساس قانون مصوب مجلس ممنوع است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به گردش مالی 6 هزار میلیارد تومانی بازار نوشت افزار در کشور، عنوان کرد: افزایش نرخ ارز در مقطع کنونی باعث شد که سوداگران در هر بازاری ورود کنند و موجب ایجاد اخلال در بازارهای مختلف شوند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ممنوعیت استفاده از نوشت افزار خارجی در مدارس کشور را اقدام بسیار مثبت و در جهت حمایت از کالای داخلی خواند و تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس واردات کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، ممنوع بوده و بخشنامه آموزش و پرورش نیز در راستای همین قانون است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: در کنار ممنوعیت استفاده از کالای خارجی باید فرهنگسازی نیز صورت گیرد به این صورت که وقتی به دنبال ریشه‌کن کردن بیکاری در کشور هستیم چه لزومی دارد کالاهایی از جمله مداد، خودکار و پاک‌کن که تولید آن‌ها کار بسیار ساده‌ای به شمار می‌آید، وارد شود.

90 درصد نوشت افزار مورد استفاده مردم خارجی است

بائوج لاهوتی افزود: متأسفانه 90 درصد نوشت افزار مورد استفاده مردم تولیدات تایوان، چین و کره است و این مسئله با وجود تولید داخل جای تأسف دارد.

وی یادآور شد: بهتر است در کنار ممنوعیت استفاده از نوشت افزار خارجی در مدارس که علاوه بر زیان مالی مضرات فرهنگی نیز به دنبال دارد، واردات نوشت افزار خارجی نیز به داخل کشور ممنوع شود تا در مقطع کنونی ارز برای تولیداتی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود، خارج نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در هر صورت وزیر آموزش و پرورش رسالت خود را در این زمینه با صدور بخشنامه اخیر انجام داده است و سایر دستگاه‌ها که مسئول واردات هستند نیز باید در این مسیر به قانون مصوب مجلس تمکین کنند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار