رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی همدان در نشست مسوولان و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری رویداد‌های ۲۰۱۸ می‌تواند سهم مهمی در معرفی همدان و افزایش سهم این استان از بازار گردشگری جهانی داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 14 July 2018

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در نشست مسوولان و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران، گفت: برگزاری رویداد‌های ۲۰۱۸ می‌تواند سهم مهمی در معرفی همدان و افزایش سهم این استان از بازار گردشگری جهانی داشته باشد.

به گزارش تابناک همدان، علی اصغر زبر دست با بیان اینکه همدان می‌تواند سهم به سزایی در بازار گردشگری جهانی داشته باشد، افزود: در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر در پنج قاره جهان توسط فعالان شرکت‌های توریستی جابجا شده و حجم سرمایه‌گذاری آن از مرز ۲۹۰ میلیارد دلار گذشته و اشتغال ۳۰۰ میلیون نفر را رقم زده است.

گردشگری محور توسعه هر کشوری محسوب می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری از اصلی‌ترین محور‌های توسعه محسوب شده و برخی صاحب‌نظران واژه توسعه را با توریسم هم‌معنا می‌دانند چنانکه صنعت گردشگری به‌عنوان چهارمین صنعت مهم دنیا و یکی از تاثیرگذارترین حرفه‌ها در جهان مطرح است.

زبر دست با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری تاریخی فرهنگی و طبیعی و قومی استان، خاطرنشان کرد: این شهر به سبب پیشینه تاریخی مهد تاریخ و تمدن ایران‌زمین نامیده شده هرچند که سایر شهر‌های استان نیز از تاریخ بلندی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نقش این صنعت در تأمین نیاز‌های انسانی موجب بهبود توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور‌ها و بهره‌برداری مطلوب از منابع انسانی شده است، گفت: صنعت گردشگری و صنایع وابسته باعث نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر، بهبود روابط و کیفیت زندگی انسان ها، استقرار صلح و گسترش تبادلات منطقه‌ای و تقویت همکاری‌های متقابل و حفظ میراث تمدن بشری خواهد شد.

همدان جزء رینگ نخست گردشگری کشور نیست

رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به یکی از مشکلات حوزه گردشگری استان همدان گفت: استان همدان در رینگ نخست گردشگری کشور نیست بنابراین راهنمایان تورها، همدان را در لیست مسافرتی گردشگران خارجی قرار نمی‌دهند.

زبردست افزود: مدت زمان اقامت در سفر‌های خارجی ۵ تا ۱۰ روز است که هر چه زمان آن افزایش می‌یابد استان‌های بیشتری به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌شوند و اسم همدان در فهرست مقصد‌های گردشگری قرار نمی‌گیرد.

قرار گرفتن همدان در رینگ نخست گردشگری نیاز به هزینه دارد

رئیس اتاق بازرگانی همدان اظهار داشت: برای قرار دادن این استان در رینگ اول گردشگری کشور، باید هزینه تبلیغاتی و مالی زیادی صورت گیرد.

زبردست با بیان اینکه بسیاری از سفارتخانه‌های ایران شناختی از همدان ندارند، گفت: باید کتابچه و بروشور‌هایی حاوی ظرفیت‌های گردشگری این استان تهیه و در اختیار سفارتخانه‌ها قرار گیرد تا افرادی که به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند، اطلاعات لازم را دریافت کنند.

کتابچه ۱۵ جلدی درباره همدان 

وی افزود: به تازگی با همت یکی از سازمان‌ها کتابچه‌ای ۱۵ جلدی به سفارتخانه‌های ایران ارسال شده است که مسئولان سفارت عنوان کردند که این کار برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با تشریح پیشینه تاریخی همدان و بیان دیدگاه‌های مورخان درباره استان گفت:همدان به‌سبب ظرفیت‌های بالای فرهنگی، تاریخی و اقیلیمی به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی انتخاب شده است.

سفرا نقش به سزایی در صنعت گردشگری دارند 

وی در پایان با اشاره به لزوم نقش آفرینی سفرا و کارشناسان فعال این حوزه در کشور‌های مختلف برای نقش آفرینی در عرصه گردشگری افزود: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی و محل نشست سالانه اعضای وابسته unwto صرفا به دلیل وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری، فرهنگی تاریخی و اقیلیمی در این شهر است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار