دیدار استاندار و مسوولان گردشگری همدان با محمدجواد ظریف
استاندار همدان و مسوولان گردشگری همدان با وزیر امور خارجه دیدار کردند که با این اقدام می‌توان گفت: «همدان، ۲۰۱۸» وارد فاز بین‌المللی شد و در راستای پیگیری رویداد‌های بین‌المللی «همدان، ۲۰۱۸» استاندار همدان، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس اتاق بازرگانی، شهردار همدان و مدیرعامل شرکت علیصدر به دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رفتند.
کد خبر: ۶۲۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 20 June 2018
استاندار همدان و مسوولان گردشگری همدان با وزیر امور خارجه دیدار کردند که با این اقدام می‌توان گفت: «همدان، ۲۰۱۸» وارد فاز بین‌المللی شد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از فارس، در راستای پیگیری رویداد‌های بین‌المللی «همدان، ۲۰۱۸» استاندار همدان، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس اتاق بازرگانی، شهردار همدان و مدیرعامل شرکت علیصدر به دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رفتند.
 
«همدان، ۲۰۱۸» وارد فاز بین‌المللی شد

با توجه به برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ در سال جاری، پیگیری تأسیس دفتر نماینده وزارت خارجه در دستور کار همدان قرار گرفت و بر این اساس عمارت آمریکایی‌ها در پارک پرواز اعتمادیه نیز برای استقرار دفتر نمایندگی در نظر گرفته شد.

در این جلسه ظریف وزیر امور خارجه با تأکید بر اهمیت رویداد‌های پیش رو در همدان و با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده همدان برای گردشگری بر تلاش وزارت خارجه در جهت برگزاری مطلوب رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ تاکید کرد.

استاندار همدان نیز در این جلسه ضمن تشریح شرایط و ویژگی‌های استان و اقدامات به عمل آمده در خصوص رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ اظهار کرد: همکاری مجدانه وزارت خارجه برای برگزاری آبرومند این رویداد‌ها ضروری است.

محمدناصر نیکبخت ضمن دعوت از وزیر امور خارجه برای حضور در همدان، خواستار تسریع در بازگشایی دفتر وزارت خارجه در همدان با توجه به قول مساعد وزیر به این درخواست در سال گذشته و آماده شدن ساختمان مناسب برای این منظور شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به دیدار مسئولان همدان با مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: همدان به عنوان تنها شهری با تاریخ ۳ ساله زنده در دنیا است که باید این فرصت ارزشمند را قدر شناخت و آن را متناسب به قدمت تاریخی و فرهنگی، در سطح ملی و بین‌المللی با برنامه مدون معرفی کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه همدان بستر پرورش دانشمندان و علمای برجسته‌ای بودند که در سطح جهان شناخته شده‌اند، تاکید کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی ما معرفی چهره‌های علمی و بین‌المللی ماندگار همدانی است که با وجود اینکه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده، آنچنان که باید اهداف این برنامه محقق نشده است.

وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی فراوان در همدان برای سرمایه‌گذاری گردشگری خارجی یادآور شد: مطالعه و بررسی وضعیت که در این زمینه موفق عمل کرده‌اند، نشان می‌دهد، ظرفیت‌های موجود همدان بیشتر از تعدادی از شهر‌های مطرح جهان است، اما آن‌ها توانسته‌اند، با برنامه‌های موفق ضمن معرفی جاذبه‌های شهر‌های خود از همه ظرفیت‌های خود حداکثر استفاده را داشته‌اند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی توسعه گردشگری خارجی در همدان را منطبق بر اهداف برنامه ششم توسعه کشور دانست و گفت: توانمندسازی ۵ هزار روستا در برنامه ششم پیش‌بینی شده که می‌توان از این قانون در راستای توسعه و توانمندسازی روستا‌های همدان، با توجه به ظرفیت موجود در جهان در گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی استفاده کرد.

وی به ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی به عنوان مزایای دیگر توسعه گردشگری داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های همدان ۲۰۱۸ می‌توان آغاز مناسبی برای استفاده از این فرصت‌های قانونی باشد.

حاجی‌بابایی به برنامه‌ها و پروژه‌های ملی حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: موزه منطقه‌ای همدان و مخزن امن آن به عنوان پروژه ملی مصوبه ۱۳۸۷ است، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار همدان بعد از جلسه با ظریف وزیر امور خارجه و مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی از برگزاری جلسه با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با موضوع رویداد ۲۰۱۸ خبر داد.

همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی انتخاب شده است که این رویداد می‌توان گامی مهم در راستای توسعه گردشگری همدان باشد که امید است همه کشور در این زمینه یاری‌رسان همدان در سطوح ملی و بین‌المللی برای معرفی هرچه بهتر باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار