دبیرکمیته رویداد‌های بین‌الملل همدان ۲۰۱۸ گفت: همه سفراء مستقر در جمهوری اسلامی ایران در تیرماه امسال به همدان دعوت می‌شوند.
کد خبر: ۶۱۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 14 June 2018
دبیرکمیته رویداد‌های بین‌الملل همدان ۲۰۱۸ گفت: همه سفراء مستقر در جمهوری اسلامی ایران در تیرماه امسال به همدان دعوت می‌شوند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از تسنیم، علی‌اصغر زبردست در جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد همدان ۲۰۱۸، اظهار داشت: در ۲۱ و ۲۲ تیر ماه امسال برای اولین بار نشست سفراء خارجی مستقر در ایران برگزار می‌شود. دعوتنامه همه سفراء آماده شده است.

وی با بیان‌اینکه رایزنان فرهنگی و بازرگانی کشور‌های مختلف در نشستی که در همدان برگزار می‌شود شرکت می‌کنند، تصریح کرد: رایزنی‌های برگزاری این نشست با وزارت امور خارجه کشور انجام شده است.

دبیر کمیته رویداد‌های بین‌الملل همدان ۲۰۱۸ با اشاره به‌اینکه نشست سفراء خارجی در روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه در همدان برگزار می‌شود، ابراز کرد: هنوز حضور سفراء ایرانی در خارج از کشور در این نشست تایید و قطعی نشده است.

زبردست از برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی شهرجهانی صنایع‌دستی، سفال، سرامیک، مبل و منبت از ۳۰ مرداد الی ۵ شهریور در همدان خبر داد و گفت:: از ۱۴۰ کشور مختلف برای حضور در این نمایشگاه تخصصی دعوت به عمل آمده و ۱۵ میهمان و سخنران ویژه در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. رئیس سازمان جهانی صنایع دستی یکی از مدعوین ویژه این نمایشگاه است.

وی به یکم شهریور روز همدان و سالروز گرامیداشت مقام بوعلی‌سینا اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت همدان ۲۰۱۸ در این روز برگزار می‌شود که نمایشگاه طب سنتی و گیاهان دارویی با عنوان " طب سینوی" جزو این برنامه‌ها است.

دبیر کمیته رویداد‌های بین‌الملل همدان ۲۰۱۸ افزود: به مناسبت روز همدان و روز پزشک ۵۰ نفر از دانشمندان از کشور‌های مختلف جهان در نمایشگاه طب سنتی و گیاهان دارویی حضور خواهند داشت.

زبردست در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی دیگر از مهمترین نشست‌ها با محوریت همدان ۲۰۱۸، نشستی با شهرداران راه جاده ابریشم است که در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ آبان ماه برگزار می‌شود. با توجه به اینکه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ شهر در این مسیر قرار دارد و همدان در کریدور آن قرار دارد این نشست فرصت خوبی برای معرفی استان و توسعه اقتصادی استان است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز در این جلسه گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا پتانسیل خوبی در زمینه آموزش غیر فارسی زبانان دارد و با توجه به اینکه بیشتر رشته‌های مرتبط در دانشگاه وجود دارد بنابراین نمی‌گذاریم دانشجویان از استان خارج شوند.

یعقوب محمدی‌فر با بیان اینکه پیش از برپایی دانشگاه D۸ به فکر بین‌المللی کردن دانشگاه بوعلی بودیم و جرقه آن را زدیم، ابراز کرد: برای اولین بار جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیر ایرانی را در این دانشگاه برگزار کردیم که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

وی از برگزاری دوره یک ماهه زبان فارسی برای دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: تا کنون تعدادی از دانشجویان برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام کرده اند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با بیان اینکه نشست بین‌المللی ایران شناسان را داشته‌ایم و این افراد تاکنون دو مرتبه به ایران آمده‌اند، ابراز کرد: قرار است وضعیت همدان در جنگ جهانی اول را بررسی کنند.

محمدی‌فر تاکید کرد: از پتانسیل دانشجو نباید غافل شویم و باید مسئولیت انجام برخی کار‌ها را به دانشجویان دهیم.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار