مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ایجاد جاده دسترسی، خط تنسیق و بکارگیری ۶۰ نفر دیده‌بان از اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حریق در مراتع و جنگل‌های استان است.
کد خبر: ۶۱۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 29 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،مراد شیخ‌ویسی ، اظهار داشت: بارندگی‌های بهار امسال پوشش جنگلی و مرتعی مناسبی را در استان کرمانشاه گسترانده است و مردم نیز باید مراقب جنگل ها و مراتع باشند و با رعایت نکات ایمنی از آتش سوزی این مناطق جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد از مساحت استان کرمانشاه را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد، ۷۲۰ هزار هکتار جنگل عمدتاً از نوع جنگل‌های بلوط و یک میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار مرتع می باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: باتوجه به پوشش بسیار خوبی که وجود دارد در برخی از مناطق ما هنوز دام نرفته و این جای نگرانی هست که در فصل تابستان آتش سوزی اتفاق بیفتد.

شیخ ویسی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در سطح استان گفت: آتش بر، جاده دسترسی، خط تنسیق و خرید برخی از امکانات و به کارگیری بیش از ۶۰ نفر دیده بان از اقدامات انجام شده است و شهروندان در صورت دیدن حریق در مراتع و جنگل ها سریعاً به شماره ۱۵۰۴اطلاع دهند تا جنگل بانان ما حور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد آتش سوزی ها از پسچر مزارع سرایت می کند، گفت: آتش سوزی بعد از برداشت محصول شروع می شود و لذا باید از آتش زدن پسچر مزارع جلوگیری شود.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار