در پی بارندگی‌های اخیر
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز چهار سد تنگ حمام، آزادی، سلیمانشاه و زاگرس در پی بارش‌های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۵۹۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 01 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان، با اشاره به بارندگی‌های خوب چند روز اخیر در استان کرمانشاه اظهار کرد: میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان تاصبح (10 اردیبهشت) به 462.6 میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته با 442 میلی‌متر 4.7 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با 453.4 میلی‌متر حدود دو درصد رشدداشته است.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها به افزایش ذخیره سدهای استان کمک کرده، تاکید کرد: اکنون چهار سد استان شامل تنگ حمام، سلیمانشاه، آزادی و زاگرس سرریز کرده و سایر سدها نیزذخیره خوبی دارند.

مدیرعامل شرکت اب منطقه‌ای استان کرمانشاه میزان آب ذخیره شده پشت سدهای استان را 795 میلیون مترمکعب برآورد کرد که معادل 96 درصد ظرفیت سدهای استان (830 میلیونمترمکعب) می‌باشد.

به گفته این مسئول، با وجود بارندگی‌های خوبی که داشتیم فقط نیمی از آورد سالیانه پشت سدهای استان محقق شده و عمده ذخیره کنونی که پشت سدها داریم مربوط به ذخیره سال‌هایگذشته است.

امیریان بیان کرد: اگر مدیریت مصرف آب نداشته باشیم در تابستان پیش رو در برخی شهرهای استان با مشکل تامین آب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: نباید فراموش کنیم چندین سال شاهد خشکسالی‌های پی در پی در کرمانشاه بودیم که با این بارندگی‌ها، کاهش بارش‌های قبل و کمبود ذخایر آب زیرزمینی استان جبراننمی‌شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار